رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال از رشد چهار برابری درآمد موقفات این شهرستان در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، کمک‌های این اداره به نیازمندان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 01 October 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سید سعید رحمانی امروز شنبه در نشست کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه، متولیان و اصحاب وقف، اعضای هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه با فرماندار خلخال اعلام کرد: با اقدامات صورت گرفته برای استفاده بهینه از درامد موقوفات و رقبات هم اکنون درآمد سالانه حاصل از ۵۰۰ رقبه و موقوفه موجود خلخال در مقایسه با سال‌های گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال با بیان اینکه با افزایش موقوفات و درامدهای حاصله، میزان کمک‌های این اداره هم به افراد نیازمند بیشتر شده است، گفت: پیش از این درآمد حاصل از نذورات مردمی بقاع متبرکه و امامزادگان بیشتر از درآمد حاصل از رقبات و موقوفات بود این در حالی است که هم اکنون میزان درآمد حاصل از موقوفات و ورقبات از میزان درآمد حاصل از نذورات واریزی توسط مردم به صندوق امامزادگان بیشتر شده است.

وی از تشکیل ۴۰ پرونده رفع تجاوز به موقوفات در دادگستری خلخال خبر داد و گفت: زمین موقوفی در روستای خوجین که از سال ۱۲۹۱ بصورت غیرقانونی در تصرف و اختیار فردی بود با صدور حکم قضایی امسال رفع تجاوز ،آزاد و در اختیار اوقاف این شهرستان قرار گرفت.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه خلخال با بیان اینکه خلخال از لحاظ واقع شدن بیشترین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه رتبه نخست استان اردبیل را به خود اختصاص داده است، افزود: ۸۹ مکان مقدس شامل بقعه متبرکه و امامزاده که بیش از ۵۰ درصد از مجموع امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل را شامل می‌شود در مناطق مختلف شهرستان خلخال واقع شده است.

رحمانی همچنین با اشاره به نگرش جدیدی که نسبت به امامزادگان و بقاع متبرکه به وجود آمده، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از مراسمات مانند حضور مردم در تحویل سال در بقاع متبرکه انجام می شود علاوه بر این بقاع متبرکه بویژه در ایام تابستان به قطب فرهنگی و محلی برای آموزش به دانش‌آموزان و نوجوانان تبدیل شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه وقف در اقتصاد مقاومتی گفت: وقف به توزیع عادلانه ثروت برای دهک‌های پایین جامعه و تعدیل مشکلات اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت کمک می‌کند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خلخال از اجرای یک پروژه سرمایه‌گذاری در بقعه سید احمد معراجی روستای سفید اب از توابع بخش خورش رستم خلخال خبر داد و گفت: این پروژه با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش تولید برق خورشیدی دراین روستا اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار