رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سه هزار و ۵۸۴ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش شده که این تعداد تا کنون یک هزار و ۱۴۲ نفر ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 01 October 2022

اسماعیل چمنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را ۱۱ هزار و ۴۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد رشته‌های این دانشگاه در مقطع کاردانی هفت رشته، در کارشناسی پیوسته ۷۹ رشته، در کارشناسی ارشد ۱۳۳ رشته و در دکتری ۶۲ رشته می‌باشد.

وی با اشاره به تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل افزود: در سال‌های اخیر۱۴ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه محقق اردبیلی احداث شده است.

چمنی با بیان اینکه مهارت‌آموزی برای دانشجویان نیز در دستور کار دانشگاه محقق اردبیلی قرار دارد افزود: تلاش می‌کنیم این قبیل آموزش‌ها را در قالب فوق برنامه‌های درسی تدوین کنیم تا دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل و تا زمان استخدام در دستگاه‌های دولتی، مشکل بیکاری و درآمد نداشته باشند و حتی بعد از استخدام نیز، از مهارت‌های خود به عنوان شغل دوم استفاده کنند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار