آیین اختتامیه هفتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی استان اردبیل برگزار و از تیم‌های برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 27 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه شنبه در آئین اختتامیه این رویداد در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: اردبیل به عنوان ششمین استان کشور میزبان تیم‌های حاضر در جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی است که در سه روز اخیر با شور و هیجان بازیکنان و با حضور فعالان این عرصه در حال اجرا است.

عبدالله بحرالعلومی استعدادهای ناب گروه سنی نوجوانان و جوانان را در عرصه بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به گستردگی مخاطبان و فراگیری علاقه‌مندان سعی کرده تا این رویداد را در استان‌های مختلف به ویژه اردبیل برگزار کند.

وی گفت: اساس این بازی‌ها با نگاه فرهنگی و ورزشی به همراه حرکت‌های ذهنی خلاق تدارک دیده شده تا رشد و بالندگی نسل‌های آینده را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فراگیری مخاطبان را در این بازی‌ها یادآور شد و افزود: در مجتمع فدک اردبیل فرصتی فراهم شد تا ده‌ها علاقه‌مند بازی‌های رایانه‌ای و موبایل گردهم بیایند تا همزمان با بازی‌های جام جهانی که فضای نشاط جامعه را پر کرده، این رویداد را برگزار کنیم.

بحرالعلومی تولید محتواهای متفاوت را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده این رویداد در سایر رشته‌های فرهنگی، هنری و فکری نیز برگزار شده و شاهد معرفی نخبگان در این عرصه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این رویداد که از سوم آذرماه آغاز شده، بیش از ۱۴۰ نفر گیمر شرکت کرده‌اند که برای اولین بار ۲۰ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

بحرالعلومی برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه، کارگاه تجربه بازی‌سازی رایانه‌ای و راه‌اندازی مراکز خدمات رشد و انیستیتوی کشوری را از دیگر برنامه‌های این رویداد اعلام کرد و گفت: تیم موفقی از تهران در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای و موبایلی در اردبیل حاضر شده و تجربیات خود را به شرکت‌کنندگان انتقال دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از سه تیم برتر هفتمین دوره مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای استان اردبیل با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار