رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما در استان از کمبود مزمن توسعه فضاهای فیزیکی حوزه سلامت رنج می‌بریم.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 30 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، علی محمدیان اردی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز خون و آنکولوژی بیمارستان بوعلی اردبیل اظهار کرد: چه بیمارستان بوعلی، علوی و فاطمی اردبیل با قدمت ۷۰ تا ۹۰ ساله متدهای درمانی ۲۰۲۲ را ارائه می‌دهند که اصلاً وضعیت مطلوب و قابل قبولی نیست.

وی با بیان اینکه تصمیم درست و بزرگی باید برای توسعه فضاهای فیزیکی و بیمارستانی اردبیل گرفته شود، تصریح کرد: البته در کل دنیا مرسوم است که بیمارستان‌ها با کمک مؤسسات خیریه و ان. جی.یوها اداره می‌شود به طوری که از ۲۰ بیمارستان شاخص دنیا، ۱۵ بیمارستان توسط خیریه‌ها و نهادهای مردمی احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه مؤلفه‌های تعریف شده حوزه سلامت در اردبیل و بیمارستان‌های آن در صورتی به دقت رعایت می‌شود که کمبود فضاهای فیزیکی جبران شود، گفت: از سالیان قبل اردبیل از این کمبود رنج می‌برد که امیدواریم این عقب‌ماندگی در تراز کشوری جبران شود.

محمدیان اردی با بیان اینکه اردبیل به نسبت سایر شهرستان‌های خود بیشتر این عقب‌ماندگی را لمس می‌کند، افزود: بعد از انقلاب تنها بیمارستانی که در اردبیل راه‌اندازی شد، بیمارستان امام خمینی است که آن هم با ۱۵۰ تخت، برای ۵۰۰ تخت خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این مسائل و مشکلات به صورت کشوری پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در اسرع وقت جایگزینی بیمارستان فاطمی، بیمارستان نجف‌زاده احداث و به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم استانداردهای لازم را که مورد نیاز یک بیمارستان است برای مداوای بیماران اردبیل پیاده کنیم.

محمدیان اردی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در بازدید بسیاری از مراکز درمانی احساس شرمندگی می‌کنیم و هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آید مگر اینکه خیرین سلامت آستین بالا زده و بتوانند در این حوزه کاری بکنند.

وی با تقدیر از خیر نام آشنای اردبیل در تجهیز و هزینه‌کرد ۱۱ میلیارد تومان برای بخش خون و آنکولوژی بیمارستان بوعلی اردبیل بیان کرد: این بیمارستان که روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ مریض را ویزیت می‌کند، در ۲ هفته اخیر شاهد حضور بیش از ۸۰۰ بیمار روزانه بود که این فضای تعریف شده برای بیماران اصلاً قابل قبول نیست.

محمدیان اردی همچنین از نبود بخش‌های ان. آی.سی‌.یوهای مجهز برای بستری نوزادان تازه متولد شده خبر داد و گفت: اردبیل در مرگ و میر نوزادان رتبه اول کشوری را دارد که جای تأسف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: قرار است با تجمیع تخت‌های ان. آی. سی.یو در بیمارستان علوی، از میزان این مرگ و میرها کاسته شود که امیدواریم با حمایت مساعد استاندار و مسئولان وزارت بهداشت، هر چه سریع‌تر این مهم را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار