شهردار اردبیل گفت: با تلاش نیروهای خدمات شهری ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای برف‌روبی در شهر اردبیل فعال شده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ 11 January 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محمود صفری روز چهاشنبه با بیان اینکه از ساعات اولیه بارش برف تمامی نیروهای شهرداری جهت برف‌روبی و پاکسازی معابر سطح شهر پای کار هستند ، اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری با بهره‌گیری از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین تاکنون بالای ۸۰ درصد از خیابان‌ها و معابر سطح شهر را برف‌روبی کرده‌اند.

وی افزود: با تلاش نیروهای خدمات شهری، معابر اصلی و پرتردد سطح شهر برف‌روبی شده و به‌ محض اتمام پاکسازی تمامی خیابان‌ها و معابر اصلی، عملیات برف‌روبی کوچه‌های اردبیل هم آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به خرید ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برف‌روبی طی چند روز گذشته، بیان کرد: ماشین‌آلات خریداری شده نقش به‌سزایی در سرعت بخشی به عملیات برف‌روبی به عهده داشتند و با بکارگیری این دستگاه‌ها تلاش بر این است تا برف‌روبی در زمان کوتاه به اتمام برسد.

صفری از افزایش تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی در اردبیل خبرداد و گفت: تعداد ماشین‌آلات برف‌روبی جوابگوی نیاز شهر اردبیل هنگام بارش برف نیست و برای همین خرید ماشین‌آلات برای سال‌ بعد را نیز در دستور کار داریم که در این باره نیازمند حمایت دولت و پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی ضمن قدردانی از مردم بابت صبوری و همراهی شهرداری در برف‌روبی گفت: شهرداری با جدیت تلاش دارد به وظیفه خود عمل کند و از شهروندان هم انتظار مشارکت داریم تا از پارک خودرو در کنار خیابان‌ها و معابر خودداری کنند چرا که این کار منجر به کندی عملیات برف‌روبی شده و در صورت مشاهده پارک خودرو در خیابان ، خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.‌

صفری با بیان اینکه انباشت برف سبب سنگینی و شکسته شدن شاخه درختان می‌شود، افزود: از شب گذشته نیروهای فضای سبز عملیات برف تکانی درختان سطح شهر را آغاز کردند و انتطار داریم شهروندان در این باره شهرداری را همراهی کنند.

شهردار اردبیل از شهروندان خواست هرگونه مشکلات شهری در برف‌روبی را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

صفری گفت: این سامانه آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محله‌ها و مناطق مختلف شهری است.

 بارش سنگین برف در استان اردبیل مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرده و ارتفاع برف در معابر داخل شهر اردبیل به بیش از ۴۰ سانتیمتر رسیده است.

بارش شدید برف همچنین موجب کندی تردد در معابر داخل شهر، تعطیلی مدارس و برخی صنوف، دور کاری ادارات، افزایش تصادفات درون شهری و اختلال در زندگی عادی مردم شده است.

شهر اردبیل بیش از ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار