عضو شورای شهر اردبیل:
عضو شورای شهر اردبیل گفت: نباید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه علمی و منطقی یک جامعه و شهر غافل شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک اردبیل، میر محمد سید هاشمی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای توازن و تعادل منطقه‌ای در شهر اظهار کرد: نباید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه علمی و منطقی یک جامعه و شهر غافل شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین و فرهنگ‌های عمومی ناخواسته از بالا به پایین تزریق می‌شود، گفت: شورای شهر به تنهایی قادر به رفع مشکلات معیشتی، درآمدی و دیگر معضلات اجتماعی نیست و نیاز به تعامل با دیگر نهادها دارد.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: شورا و شهرداری برای پیشبرد اهداف خود نیاز به دانشگاه و دانشگاهیان دارد و در این راستا تداوم و استمرار این نشست‌ها منجر به نتایج مطلوب برای شهر خواهد شد.

سیدهاشمی خاطر نشان کرد: شایسته نیست بعد از رفع برخی مشکلات مطرح شده از جمله جابجایی پل عابر و یا تحویل سند برای ساختمان‌های دانشگاه محقق ارتباط شورا با دانشگاه‌ها قطع شود.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها علم را تبدیل به ثروت کنند که این امر تاکید مقام معظم رهبری و مدیران سطح کلان کشوری است و تکنولوژی وارد شهر و جامعه شود بسیار برای شهر مفید خواهد بود.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهش شورای شهر، بیان کرد: به ویژه در حوزه بحث هوشمند سازی که دغدغه اعضای شورا است آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ها هستیم.

سیدهاشمی درخصوص صحبت‌های یکی از معاونین دانشگاه محقق اردبیلی مبنی بر اینکه نباید شهر به شمال و جنوب تفکیک شود و تمام خدمات شهرداری در شمال شهر متمرکز شود، گفت: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر از طرفی ترکیب شورا ایجاب کرده است که نسبت به جنوب شهر به لحاظ محرومیتی که وجود دارد توجه بیشتری شود، از طرفی هم تلاش شورا برای تعادل و توازن منطقه‌ای در شهر است.

وی ادامه داد: در بودجه بندی هم فراتر از درآمد منطقه، توسعه مناطق کم برخوردار رعایت شده و در برنامه‌های راهبردی یک ساله و چهار ساله شورای شهر نیز به این مسئله توجه شده است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار