مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از استقرار هوای سرد و یخبندان در این استان تا روز ۲۵ دی ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق به منفی ۱۴ تا ۱۶ می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 11 January 2023

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل ضمن اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی تا روز شنبه 24 دی برای تمام مناطق استان، از وزش بادهای تند همراه با کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی، استقرار هوای سرد و یخبندان، بارش برف و رخداد مه و کاهش دید افقی خبر داد و بر رعایت توصیه‌های لازم را در این وضعیت تأکید کرد.

وی ضمن صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تمامی مناطق استان نیز گفت: بر اساس این سطح هشدار هواشناسی، شاهد وزش بادهای تند همراه با کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی، استقرار هوای سرد و یخبندان (در برخی مناطق از منفی 14 تا منفی 16 درجه سلسیوس)، بارش برف (در مناطق شمالی و نوار شرقی استان) و رخداد مه و کاهش دید افقی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یخبندان و اختلال در عبور و مرور شهری، اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر استان، بسته شدن راه‌های روستایی در مناطق کوهستانی بر اثر کولاک برف و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه‌های استان از آثار این مخاطره خواهد بود‌.

محمدی ادامه داد: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم دماهای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سوله‌های صنعتی و حفاظت از ماشین‌آلات کشاورزی، اجتناب از تردد و سفرهای غیرضروری، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی لازم، اجتناب از فعالیت‌های عمرانی (به‌ویژه بتون‌ریزی)، انجام تمهیدات لازم برای تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در معابر شهری و جاده‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان، از توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل برای این وضعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار