سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی با حمایت و تامین اعتبار صندوق ملی محیط زیست در شهرک‌های صنعتی احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 31 January 2023

به گزارش تابناک اردبیل، روح‌الله برادران حیدری روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: صندوق ملی محیط زیست در قالب طرح حمایتگرانه اقدام به تامین مالی نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی می‌کند که این طرح در شهرک‌های صنعتی به‌طور ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با استفاده از تسهیلات کم‌بهره صندوق ملی محیط زیست با هدف ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی کوچک بر روی سقف سوله‌ها و محوطه در اختیار واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجرا می‌شود.

برادران حیدری اظهار کرد: برق تولید شده در این واحدها به صورت تضمینی ۲۰ ساله از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح مختص شهرکهای صنعتی است،خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق، ضرورت دارد متقاضیان هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت درخواست و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: احداث این واحدها علاوه بر تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلایندگی‌ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشد.

به گفته برادران حیدری ، این طرح با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان ساتبا و بانک توسعه تعاون اجرا می‌شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار