با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌‌آهن اردبیل – میانه این پروژه دو سالی است که در ایستگاه تعطیلی توقف کرده و قصد حرکت برای رسیدن به مقصد نهایی را ندارد. به طوری که امسال نیز بعید به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال منابع اعتباری و بودجه‌ای دولت ...
کد خبر: ۲۲۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 08 May 2016

به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه توسعه استان اردبیل تأخیر و تعلل در اجرا و تکمیل راه آهن اردبیل، استان اردبیل را همچنان از دستیابی به راه آهن سراسری محروم کرده است.

با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌‌آهن اردبیل – میانه این پروژه دو سالی است که در ایستگاه تعطیلی توقف کرده و قصد حرکت برای رسیدن به مقصد نهایی را ندارد.

به طوری که امسال نیز بعید به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال منابع اعتباری و بودجه‌ای دولت و بی‌خیالی نمایندگانی که در دوره نهم روزهای پایانی وکالت خود را سپری می‌کنند، این پروژه بتواند به سرانجامی برسد.

در حالی که بعد از انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته تمامی نمایندگان این استان از راهیابی به کرسی مجلس باز ماندند، یا شیوه قهر و یا روش بی‌خیالی و عدم سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را در پیش گرفتند و نمایندگانی که مدعی اعلام خبرهای خوشی برای مردم استان در بودجه سال 95 در گره‌گشایی پروژه راه‌آهن بودند به جای دادن این خبر خوش سکوت اختیار کرده و حتی رغبتی برای حضور در حوزه‌های انتخابیه و ارائه گزارش چهار ساله برای مردم از مجموع فعالیت‌های خود ندارند و اغلب ترجیح می‌دهند در مرکز کشور مدت باقی‌مانده از عمر مسؤولیت خود را سپری کنند.

در حالی که مقام معظم رهبری در خرداد سال گذشته خطاب به نمایندگان مجلس نهم توصیه کرد تا روز آخر مسؤولیت وکالت مردم قدر مسؤولیت خود را بدانند.


اما در روزهای پایانی مسئوولیت نمایندگان مجلس نهم و آغاز فصل جدیدی از فعالیت قوه مقننه در دوره دهم، باید هفت منتخب پرانرژی و جدید استان بدانند که مهمترین مطالبه مردم اردبیل تصویب منطقه آزاد تجاری و تکمیل پروژه راه‌ آهن اردبیل – میانه است.

مطمئناً اگر این هفت نماینده جویای نام جدید استان اردبیل بتوانند در چهار سال مأموریت خود این دو پروژه را به سرانجام برسانند قطعاً بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم این استان پاسخ داده خواهد شد.

این روزها بیشتر تکمیل پروژه راه آهن اردبیل به یک رویای تعبیر نشده‌ای شباهت دارد که به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال اعتبارات دولتی و شرایطی که در فروش نفت به وجود آمده کمتر می‌توان امیدوار به تکمیل این پروژه بود.

 هر چند که برخی دولتمردان در همین دولت یازدهم با سرازیر کردن اعتبارات به پروژه راه آهن قزوین – رشت و اتصال به آستارا تلاش می‌کنند تا با منابع و اعتبارات دولتی این پروژه را تکمیل کنند اما گویی راه‌آهن اردبیل از این منابع بهره‌ای نبرده و قرار نیست بهره‌ای هم ببرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
دولت دهم که میگفت حتمنا سوت قطار را تا پایان دولت میشنوید پس چی شده هنوز بیشتر از 50%مانده است کجایند دلواپسان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار