مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: باید پرورش ماهی در قفس را در سدهای ‌گیلارلو گرمی، سقزچی نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخال و سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۲۲۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 15 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، میرآرمان واعظی عصر امروز در جلسه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در اداره کل شیلات استان اردبیل اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی امسال تلاش می‌کنیم تا تولید ماهی و آبزیان را در استان افزایش دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم پرورش ماهی در قفس را باید در سدهای استان مانند سد گیلارلو شهرستان گرمی، سقزچی شهرستان نمین، شورابیل اردبیل، سد لیکوان خلخال و سد سبلان مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی کنیم که در این زمینه اهتمام جدی داریم.

واعظی تحقق افزایش تولید در واحد سطح را در تمامی مزارع پرورش ماهی استان با مکانیزاسیون آنها از جمله برنامه‌ها در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: سالانه بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی، 30 میلیون تخم سبز و 20 میلیون تخم چشم زده در استان اردبیل تکثیر و در کنار تامین بچه ماهی مورد نیاز استان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از راه‌اندازی بازارچه فروش آبزیان در اردبیل خبر داد و افزود: احداث و راه‌اندازی این بازارچه از جمله برنامه‌های اولویت‌دار برای حمایت از تولیدات آبزیان در استان بوده که با این امر تلاش برای افزایش تولید آبزیان نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزش طبخ آبزیان ،برنامه تلویزیونی «سو هدیه‌سی» و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان توانسته‌ایم فرهنگ مصرف ماهی را ارتقا داده و به 10 کیلوگرم در سال برسانیم.

واعظی با اشاره به نامگذاری سال اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 750 نفر در زمینه شیلات مشغول به کار بوده که این تعداد در زمینه فروش ماهی، فروش غذا و دستگاه‌های مرتبط با پرورش ماهی، حمل و نقل ماهی و تکثیر و پرورش آن است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
پرورش ماهی در سدهای که آب شرب مردم را تامین میکند نیار به بررسی وتاییدیه بهداشتی دارد سد گیلالو قبلا ماهی داشت که ایجاد بو در آب میکرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار