شهرداری خبرنگاران را به شهرگردی فراخواند
علاوه بر ساخت و سازها ساخت بزرگترین مرکز تفریحی و گردشگری شورابیل در اردبیل و اقداماتی از قبیل هتل سلامت ، رستوران های شناور در آب، جت اسکی،زیپ لاین و پروژه عظیم مرکز خرید تیراژه از جمله اقدامات رفاهی در دست احداث این مجموعه است.
کد خبر: ۲۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 17 May 2016

به ابتکار روابط عمومی شهرداری اردبیل طرح «شهرگردی با خبرنگاران» در اردبیل اجرا می‌شود و از همین‌رو شهرداری خبرنگاران را به شهرگردی فرا خواند.

پروژه‌هایی كه چهره شهر اردبیل را تغییر می‌دهند

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، ابتکار روابط عمومی شهرداری اردبیل در اجرای طرح«شهرگردی با خبرنگاران»، روند عملیاتی و اجرایی برنامه های توسعه محور در شهرداری اردبیل را در معرض رسانه ها قرار داد. در این بازدید که نمایندگان 32 رسانه مکتوب سراسری و محلی حضور داشتند، شهردار اردبیل از رویکرد شهرداری اردبیل به اجرای برنامه هایی زیرساخت محور در شهر خبر داد. حمید لطف اللهیان پروژه هایی مثل پل قدس و طرح جامع شورابیل را در این راستا عنوان کرد و گفت که شهرداری در پی ایجاد یک تحول و تعریف یک زیرساخت ماندگار برای توسعه شهری اردبیل است و فعالیت های یک سال گذشته شهرداری هم در این راستا و محور بوده است. چند ساعت پس از بازدید، گزارش شهرگردی با تیترهای مختلف در صفحات روزنامه ها و نشریات چاپ شد نشانه تحسین خبرنگاران بود. خبرهایی از «جنس تحول بزرگ پروژه عظیم و چندمنظوره شورابیل باعنواینی چون دریاچه «شورابیل» در اردبیل به برند گردشگری سلامت تبدیل می‌شود؛ طرح کلی بازسازی منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل سلامت‌ محور است؛ قرار گرفتن شورابیل در آستانه تحول تاریخی».

دریاچه ای که در سالیان گذشته تبدیل به دریاچه ی در حال مرگ شده بود و حال به نظر می رسید شهرداری اردبیل با تدابیری که در این رابطه اتخاذ کرده است شورابیل را به یک منطقه نمونه گردشگری واقعی تبدیل میکند،تدابیری که نتیجه آن پروژه هایی بی نظیر در تاریخ این مجموعه است.

تاکید شهردار اردبیل در این بازدید بر حفظ محیط زیست و حفظ چهره طبیعی دریاچه بود و بارها اظهار داشت اقدامات شهرداری هم راستا با اهداف حفظ اکوسیستم دریاچه است و این مجموعه یک مجموعه انسان محور و سلامت محور است تا مدافعان به حق محیط زیست خاطر جمع باشند.

خبرنگاران حاضر در جمع هریک با سوالات بی جوابی که از سالیان قبل در ذهنشان باقی مانده بود در این بازدید حضور داشتند و بی شک خواستار رسیدن به پاسخی در خور این انتظار طولانی بودند.

پس از تشریح طرح کلی تحول این مجموعه و بازدید از روند اجرای آن ها خبرنگاران که احساس می کردند آوازه این حجم از پروژه های در حال اجرا در قلب شهر اردبیل مسکوت مانده بود که این طرز فکرخود بی مهری بزرگی نسبت به تلاش های مدیریت شهری اردبیل است.

وشاید به همین علت با تیترهای به جا و در خور پروژه های در حال انجام ،پا به پای مدیریت شهری سعی برادای دین نسبت به این دریاچه ی طبیعی وکهن که یک موهبت الهی در شهر است داشتند.

محور تمام پروژه ها در این مجموعه به گفته شهردار اردبیل سلامت محور و انسان محور است و پروژه های هدف دار و منسجم در این مجموعه از نظر خبرنگاران نقطه قوت طرح تحول و توسعه شورابیل به شمار می رود.

در این پروژه بیشترین تمرکز بر روی نقاطی از این منطقه بود که به صورت متروکه باقی مانده و هیچ گونه استفاده کننده و طرفداری برای بازدید از این مناطق نداشت.شهرداری اردبیل با برنامه ریزی و تدبیر آگاهانه خود در حال احداث پارک بهشت گمشده در ضلع جنوبی دریاچه و ایجاد سه ورودی در جهات مختلف دریاچه و همچنین ایجاد پارکینگ برای پارک خودروها در جهت جلوگیری از ورود خودرو به این منطقه می باشد در پی این اقدامات در نتیجه این منطقه عاری از هرگونه وسایل نقلیه در محوطه دریاچه شورابیل خواهد بود و گردشگران برای گردش در این منطقه از سه جایگاه شامل رینگ پیاده روی، دوچرخه سواری، موتور برقی و قطارهای لاستیکی استفاده خواهند کردکه تمام این موارد باعث تحول تاریخی در دریاچه شورابیل خواهد شد.

علاوه بر ساخت و سازها ساخت بزرگترین مرکز تفریحی و گردشگری شورابیل در اردبیل و اقداماتی از قبیل هتل سلامت ، رستوران های شناور در آب، جت اسکی،زیپ لاین و پروژه عظیم مرکز خرید تیراژه از جمله اقدامات رفاهی در دست احداث این مجموعه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار