شهردار اردبیل خبر داد:
شهردار اردبیل با تاکید بر نورپردازی سطح شهر و ساختمان ها به عنوان یک حرکت زیر بنایی و تبدیل شهر به یک شهر پویا در شب گفت: طراحی نمای ساختمان و نورپردازی برای متقاضیان کلیه ساختمان های واقع در بافت کهن رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 17 May 2016

روند نوسازی بافت های فرسوده در اردبیل با تعریف بسته تسهیلات تشویقی، شتاب بیشتری به خود می گیرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، شهردار اردبیل گفت: تدوین بسته تسهیلات تشویقی کاربردی مختلف برای مناطق برخوردار و غیر برخوردار به منظور ترغیب سرمایه گذاران و جلب مشارکت ساکنان در نوسازی امری ضروری است که برای نخستین بار توسط شهرداری اردبیل اجرا می شود و شهرداری اردبیل تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در روند نوسازی بافت های فرسوده انجام می دهد.

حمید لطف اللهیان با تاکید بر اهمیت تسریع در روند نوسازی بافتهای فرسوده گفت: از سالهای گذشته مداخلاتی برای نوسازی بافت های فرسوده در مناطق دارای این بافت صورت گرفته است و همه باید دست به دست هم دهیم تا بافت های فرسوده هر چه سریعتر نوسازی شوند.

وی ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ساکنان بافت های فرسوده، تصریح کرد: بافت های فرسوده تلفیقی از مسائل و مشکلات کالبدی و اجتماعی است و از این روضرورت دارد نگاه ما به نوسازی، نگاهی اجتماعی باشد.

شهردار اردبیل در ادامه با بیان اینکه ضرورت شکل گیری سازمانها و شرکتها تسهیل و تسریع در روند امور نهادهای مرجع است، گفت: وظیفه شهرداری سرویس دهی مضاعف در فرآیند نوسازی و تسهیل در اجرای این مهم است.

لطف الهیان با تأکید بر ضرورت دسترسی به همفکری یکپارچه در همه مناطق در خصوص نگاه اجتماعی، چگونگی ورود، امکانات و پتانسیل ها در نوسازی بافتهای فرسوده، افزود: تدوین بسته تسهیلات تشویقی کاربردی مختلف برای مناطق برخوردار و غیر برخوردار به منظور ترغیب سرمایه گذاران و جلب مشارکت ساکنان در نوسازی امری ضروری است وشهرداری اردبیل تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در روند نوسازی بافت های فرسوده انجام می دهد.

وی همچنین با اشاره به بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای املاک واقع در بافت کهن و فرسوده عنوان کرد: اعتبار پروانه های ساختمان های مسکونی در بافت کهن از 3 سال به 4 سال افزایش یافته است . در کنار آن از کلیه املاک واقع در بافت کهن عوارض نوسازی و خدمات شهری تا سه سال اخذ نمی شود.

شهردار اردبیل در مورد راسته ها و کاروانسراهای واقع در بافت تاریخی گفت: این راسته ها و کاروانسراها در صورت تخریب و بازسازی عوارض تامین پارکینگ اخذ نخواهد شد.

وی در ادامه تشریح بسته های تشویقی از اعمال تخیف تا سقف پنج میلیون ریال به ازا احداث هر واحد مسکونی در بافت کهن و فرسوده شهری و عدم اخذ عوارض پروانه برای احداث پارکینگ و یک طبقه مسکونی در بافت کهن در صورت واقع شدن تا 20 درصد از عرصه ملک در تعریض معابر زیر 12 متری توسط شهرداری خبر داد و افزود: عدم اخذ عوارض پروانه برای احداث پارکینگ و حداکثر دو طبقه مسکونی در بافت کهن در صورت واقع شدن بیش از 20 تا 50 درصد ملک در طرح تعریض معابر زیر 12 متری نیز در بسته تشویقی در نظر گرفته شده است.

شهردار اردبیل در پایان با تاکید بر نورپردازی سطح شهر و ساختمان ها به عنوان یک حرکت زیر بنایی و تبدیل شهر به یک شهر پویا در شب گفت: طراحی نمای ساختمان و نورپردازی برای متقاضیان کلیه ساختمان های واقع در بافت کهن رایگان خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار