دکتر نوعی اقدم درهمایش روز ملی ریاضیات در اردبیل عنوان کرد:
در 9 ماه گذشته از فعالیت خانه ریاضیات اردبیل سعی کردیم 180 نفر از تحصیل‌کردگان ریاضی را از لیسانس گرفته تا دکترا در قالب خانه ریاضی با برگزاری کلاس‌های کارورزی و آموزش روش تدریس در بیش از 60 ساعت توانمند کنیم تا امکان تدریس آنها فراهم آید ...
کد خبر: ۲۳۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 23 May 2016

مسابقه بین المللی تورنمنت دانش آموزی ریاضی ایران و روسیه در اردبیل برگزار می‌شود

همزمان با روز بزرگداشت ریاضیدان و فیلسوف نامی ایران حکیم عمر خیام، همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که با تلاش خانه ریاضیات برای اولین بار در اردبیل برگزار شد، استاندار ، رئیس خانه ریاضیات کشور ، مدیرکل آموزش و پرورش استان ، اعضای شورای شهر اردبیل ، اساتید و پیشکوتان ، دانشجویان و علاقمند رشته ریاضی حضور داشتند.

در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، مدیرعامل خانه ریاضیات استان اردبیل به 9 ماه فعالیت خانه ریاضیات در اردبیل اشاره کرد و گفت: ما سال قبل سی و ششمین خانه ریاضیات کشور را در اردبیل راه‌اندازی کردیم تا با تشویق استاندار و حمایت اعضای شورای شهر و شهرداری توانستیم این مجموعه را در تقویت، توسعه و فرهنگسازی امر آموزش ریاضی پایه‌گذاری کنیم.

دکتر حسن نوعی‌اقدم از همراهی‌ها و همکاری‌های دلسوزانه مسؤولان استانی اعم از شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش که در آموزش ریاضی در اردبیل عمیقاً متحول می شودهمراهی و هدایت خانه ریاضیات مساعدت کردند، تقدیر کرد و افزود: ریاضیات مادر علوم است و هر کس به این علم مجهز باشد، به علوم پایه مسلط است به طوریکه باید به صورت مفهومی به دور از حفظ کردن ریاضی را یاد گرفت.

وی در خصوص ترس دانش آموزان از درس ریاضی گفت: ما قصد داریم به صورت کاربردی و عملیاتی در خانه ریاضیات آموزش این رشته را انجام دهیم چرا که آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست با محدودیت منابع و نیروی انسانی در این زمینه ورود پیدا کند بطوریکه در نهایت ترس دانش آموزان از درس ریاضی برداشته شود..

مدیرعامل خانه ریاضیات استان به فعالیت‌های 9 ماهه خانه ریاضیات اشاره کرد و ادامه داد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اردبیل مملو از استعدادها و توانمندهای در رشته ریاضی است ولی باید این استعدادها کشف و درست هدایت شود..

نوعی‌اقدم به برگزاری آزمون آی.ام.اس ریاضی برای اولین بار در اردبیل و حضور توانمند علاقمندان به ریاضی در این آزمون اشاره کرد و گفت: در دو سه سال آینده اردبیل می‌تواند به نقطه تعالی و پیشرفت این رشته و قطب تولید نخبگان در ریاضی تبدیل شود.

وی بیان کرد: در 9 ماه گذشته از فعالیت خانه ریاضیات اردبیل سعی کردیم 180 نفر از تحصیل‌کردگان ریاضی را از لیسانس گرفته تا دکترا در قالب خانه ریاضی با برگزاری کلاس‌های کارورزی و آموزش روش تدریس در بیش از 60 ساعت توانمند کنیم تا امکان تدریس آنها فراهم آید.

نوعی‌اقدم یاد و خاطره پیشکسوتان و بزرگان ریاضی اردبیل به ویژه دبیران مرحوم و درگذشته همچون استاد احمد پوستی، استاد علی مولایی‌نیا، استاد رضا خلفی،استاد دادش‌زاده و استاد سمیعی، استاد فرنود، استاد بورنگ ،استاد مقبول را گرامی داشت و اضافه کرد: ‌ما در این مراسم برای اولین بار از هشت دبیر ممتاز ریاضی تقدیر می کنیم و در سال‌های آینده نیز از اساتید ریاضی استان اردبیل تجلیل خواهیم کرد.

در این مراسم با حضور استاندار اردبیل و مسؤولان کشوری خانه ریاضیات از غلامعلی ایمان‌پرست، عارف بابک، مرتضی قاسمی، رحمان جلال‌زاده، حسن خبیری، محمد توسلی، توفیق ابوالحسنیان و رحیم رحیمی با اهدای لوح سپاس و هدایاء قدردانی و تجلیل شد.

آموزش ریاضی در اردبیل عمیقاً متحول می شود

استاندار اردبیل:

در فضای مجازی 500 میلیارد تومان پول خرج کردیم، ریالی تولید نداشتیم

استاندار اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل در یک سال گذشته در فضای مجازی بیش از 500 میلیارد تومان پول خرج کردند اما در عوض ریالی تولید در این عرصه نداشتیم

 دکترمجید خدابخش در همایش روز ملی ریاضیات که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، با تجلیل از معلمان و اساتید پیشکسوت و با تجربه علم ریاضی اظهار کرد: جوانان ما باید بیشتر با درس ریاضی انس بگیرند چرا که آموزش ریاضیات در توسعه علوم مهندسی، پزشکی و حتی طبابت به عنوان یک مهارت کافی نیاز جدی است.

وی تصریح کرد: خانه ریاضیات در کنار آموزش و کارورزی 180 فارغ‌التحصیل رشته ریاضی باید انرژی خود را در مسیری صرف کند تا این فارغ‌التحصیلان از محل آموزش و مهارت ریاضی خود در بخش‌های حسابرسی، علوم کاربردی کامپیوتر و ورود به فضای مجازی درآمد برای خود کسب کنند.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه اهالی استان اردبیل در یک سال گذشته با حضور در فضای مجازی بیش از 500 میلیارد تومان پول خرج کردند، گفت: این هزینه‌ها مربوط به حضور در فضای اینترنت، شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام بوده در حالی که حتی یک میلیارد تومان تولید و درآمد در این زمینه نصیب جوانان استان اردبیل نشده است.

آموزش ریاضی در اردبیل عمیقاً متحول می شود

رئیس شورای عالی خانه ریاضیات کشور خبر داد

برگزاری مسابقه بین المللی تورنمنت دانش آموزی ریاضی ایران و روسیه در اردبیل

رئیس شورای عالی خانه ریاضیات کشور گفت: دومین تورنمنت «شهرها» که میزبان مسابقه تیمی ریاضی بین ایران و روسیه است در اردبیل برگزار می‌شود.

مجید شریفی در همایش روز ملی ریاضیات در اردبیل اظهار کرد: در کمتر از یک سال که از افتتاح خانه ریاضیات اردبیل می‌گذرد پیشرفت‌های شایسته و مناسبی را در استان اردبیل و در توسعه و ترویج آموزش علم ریاضی شاهد بودیم که روز به روز نیز این توانمندی‌ها در حال افزایش است.

وی با تبیین جایگاه علم ریاضی که منطبق بر علاقه، استعداد و توانمندی‌هاست، تصریح کرد: دنیای ریاضی از اعداد، خطوط و زوایا گرفته تا اشکال و احتمالات دارای شیرینی و جذابیتی است که می‌تواند هر جامعه را به نقطه توانمندی برساند.

رئیس شورای عالی خانه ریاضیات کشور از علاقمندی دانش‌آموزان برای یادگیری درس ریاضی با انتقال سریع مفاهیم و شیوه‌های جدید آموزش، یاددهی و یادگیری گفت:‌ در شرایط موجود در 36 خانه ریاضیاتی را که در کشور برپا کردیم، وضعیت آموزش و برنامه‌های ارائه شده در این حوزه در مسیر شایسته و مطلوب است.

شریفی افزود: ما خوشحال هستیم که در کمتر از یک سال دو بار به اردبیل و با محوریت خانه ریاضیات سفر می‌کنیم که با پشتکار دکتر نوعی‌اقدم مدیرعامل خانه ریاضیات اردبیل و همراهی شورا، شهرداری و آموزش و پرورش این مجموعه فعالیت خود را به صورت مطلوب و مناسب آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما ظرفیت‌های خانه ریاضیات اردبیل را با جذب نیروها، دانش‌آموزان و دانشجویان علاقمند به حدی بالا می‌دانیم که در قالب همایش‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های آموزشی از این استان حمایت می‌کنیم.

شریفی اضافه کرد: به همین خاطر ما برگزاری دومین تورنمنت «شهرها» را که یک مسابقه تیمی ریاضی با کشور روسیه به صورت مشترک است، در گام دوم در اردبیل برگزار می‌کنیم و اگر مسئولین استانی و آقای دکتر نوعی اقدم در این مورد تمایل نشان دهند ما آمادگی اجراء این مسابقه را در شهریور ماه در اردبیل خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

خانه ریاضیات بر آموزش حرفه‌ای دبیران ریاضی همت کند

احمد ناصری با بیان اینکه خانه ریاضیات یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی است اظهار کرد: ما از پیگیری ها و پافشاری‌های مدیرعامل خانه ریاضیات استان در بنا کردن خانه ریاضیات و انجام فعالیت‌های گسترده این مجموعه قدردانی می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا در این زمینه به برداشتن گام‌های اساسی‌تر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بر تعامل و همکاری با خانه ریاضیات و ارتباط‌گیری مطلوب سعی دارد تا زمینه و بستر مناسب اقدامات و فعالیت‌ها را برای توانمندی دانش‌آموزان و ارتقا مهارت معلمان در رشته ریاضی فراهم آورد، تصریح کرد: با توجه به محدود بودن امکانات و زمان در آموزش و پرورش بهتر است خانه ریاضیات با کمترین هزینه اما بیشترین کارآمدی نسبت به توانمندسازی معلمان ریاضی و آموزش آنها برای آشنایی با روش‌ها و فنون جدید ریاضی قدم پیش بگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در کنار آموزش و ارتقا توانمندی معلمان بهتر است با تعامل خانه ریاضیات تلاش جدی را آغاز کنیم تا دانش‌آموزان نیز در سطوح مختلف به ویژه رفع اشکال و یادگیری بهتر درس ریاضی از بستر فراهم شده در خانه ریاضیات استفاده کند.

احمد ناصری با اشاره به اقدامات خانه ریاضیات در تربیت معلمان ریاضی اضافه کرد: در وضعیتی که در برخی مواقع برگزاری دوره‌های آموزشی توسط آموزش‌وپرورش با محدودیت امکانات مواجه می‌شود، خانه ریاضیات این دوره‌ها را به صورت رایگان برگزار می‌کند

وی با تأکید بر ضرورت حمایت دستگاه‌ها از فعالیت‌های خانه ریاضیات استان تأکید کرد: لازم است حمایت‌ها به شکلی باشد تا استان اردبیل در عرصه رقابت‌های علمی متناسب با ظرفیت و توان خود ظاهر شود

در پایان این همایش از 30 دانش آموز نخبه ریاضی در پایه های تحصیلی از پنجم تا نهم که برنده مسابقه فینال انفرادی ریاضی مابین دانش آموزان منتخب مدارس استان بوده اند با اهداء لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد و گواهی پنجمین دوره مدرسی فارغ التحصیلان رشته ریاضی که دوره مدرسی را در خانه ریاضیات به اتمام رسانده بودند اهداء شد.

آموزش ریاضی در اردبیل عمیقاً متحول می شود

آموزش ریاضی در اردبیل عمیقاً متحول می شود


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ایشان واقعا شایستگی نمایندگی اردبیل را داشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
انشاالله ایشان در جایگاهی باشند که بتوانند استان را هدایت بکنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار