معاون فرماندار نیر از پلمپ دو کارگاه پنیرسازی سنتی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 25 May 2016

سید شاپور منیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاهها فاقد شرایط و ضوابط بهداشتی بوده و افراد متخلف بدون مجوزهای قانونی و در شرایط غیربهداشتی اقدام به تهیه پنیر می کردند.
وی اظهار کرد: از این دو کارگاه یک تن پنیر غیرمجاز کشف شد.
منیری افزود: از ادامه فعالیت این کارگاههای پنیرسازی سنتی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی جلوگیری شد.
معاون فرماندار نیر درادامه به مناسب نبودن محل دفن زباله شهر نیر اشاره کرد و از مسوولان ذیربط خواست نسبت به تغییر مکان محل دفن زباله ها اقدام کنند.
منیری گفت: این محل سال ها برای دفن زباله مورد استفاده قرار گرفته و دیگر جوابگوی دفن زباله نیست.
او همچنین با اشاره به دفن روزانه 25 تن زباله در این جایگاه افزود: چند هکتار زمین برای جایگاه جدید دفن زباله نیاز است و باید برای تغییر مکان جایگاه دفن زباله به محلی مناسب چاره اندیشی شود.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن در مسیر بادهای منتهی به شهر ، نشت شیرابه های زباله به زمین ها و آب های کشاورزی پایین دست و نزدیکی به شهر نیر مهم ترین دلایل لزوم جابجایی هر چه سریع تر این مکان است.
او افزود: حجم بالای زباله از یک سو و دفن نشدن بموقع آن از سوی دیگر وضعیت بهداشتی و زیست محیطی منطقه را با خطراتی روبرو کرده است.
وی اجرای اصل 50 قانون محیط زیست را وظیفه ای عمومی دانست و گفت: با توجه به صراحت و شفافیت این اصل تعلل در رفع معضل پسماند در این شهر و تاخیر های ایجاد شده هیچ توجیهی ندارد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار