معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 38 پارک علم و فناوری و بیش از 108 مرکز رشد در سطح کشور فعال بوده که گردش مالی پارک‌های علم و فناوری بیش از یک‌هزار و 800 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 25 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وحید احمدی صبح امروز پیش از مراسم افتتاحیه اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های کشور در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با توجه به تولید محصولات دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده در سطح کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته به طوری که در حال حاضر 38 مرکز پارک علم و فناوری در سطح کشور و بیش از 167 مرکز رشد فعالیت می‌کنند که بودجه تخصیص یافته برای پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته 120 میلیارد تومان بوده ولی گردش مالی این مراکز بیش از یک‌هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ارزش افزوده تولید محصولات دانش‌بنیان بالا بوده که باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد که خوشبختانه در تلاش هستیم آیین‌نامه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌های کشور را ابلاغ کنیم تا فعالیت اینگونه شرکت‌ها در سطح کشور افزایش یابد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: متاسفانه سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور پایین بوده به طوری که طبق برنامه پیش‌بینی شده باید 3 درصد از تولید ناخالص ملی به حوزه پژوهش اختصاص داشته باشد که در حال حاضر سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی کمتر از 0.47 درصد است و دولت برای امسال تمهیداتی در نظر گرفته است تا سهم پژوهش به یک درصد ارتقا پیدا کند.

احمدی تصریح کرد: در سال 93 حدود 25 میلیارد تومان و در سال 94 نیز 42 میلیارد تومان در حوزه فروش محصولات فن‌آور و دانش‌بنیان را شاهد بودیم که در دو سال گذشته ارزش محصولات دانش بنیان صادر شده به خارج از کشور در حدود 85 میلیون دلار بوده است.

وی در رابطه با حمایت از دانشجویان نخبه نیز افزود: حمایت از دانشجویان ممتاز و نخبگان در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و اعتباراتی نیز برای افزایش پرداخت وام دانشجویی در نظر گرفته شده است که امسال در مقطع دکتری هم مبلغ و هم تعداد اعطای وام به دانشجویان نخبه در سطح کشور افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار