با گذشت چهار سال از ساخت جاده اردبیل - سرچم تونل‌های خاموش در این مسیر در انتظار یاری مسؤولان است تا به این تونل‌ها روشنایی ببخشند.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 25 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، با گذشت چهار سال از ساخت جاده اردبیل - سرچم برای ارتباط با مرکز کشور و ساخت بیش از 12 تونل در این مسیر هنوز تونل‌های خاموش این مسیر در تاریکی می‌درخشد.

مسیر اردبیل - سرچم که از خروجی شهرستان اردبیل آغاز می‌شود با گذر از روستاهای مسیر نهایتا بعد از عبور از کنار شهرستان کوثر در مسیر سرچم جاده ادامه می‌یابد و تونل‌های مسیر اصلی‌ترین زیرساخت‌هایی هستند که در این جاده برای عبور از دل کوهستان در نظر گرفته شده ولی این تونل‌ها هنوز به قدر کافی تجهیز نشده است.

نبود امکانات روشنایی در داخل تونل‌ها یکی از اصلی‌ترین گله‌مندی مسافران سرچم است.

جاده‌ای که اکنون بیشترین حجم ترافیک خودروهای سنگین و بارکش و مسافربری عمومی استان را در به خود اختصاص داده است در هشت تونل روشنایی ندارد.

این جاده علیرغم نزدیک کردن مسیر استان به مرکز کشور همچنان با نارسایی خود مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است.

فرمانده پلیس راه اردبیل - خلخال صبح امروز در بازدید از محور مواصلاتی اردبیل به سرچم اظهار کرد: جاده اردبیل به سرچم نیازمند یک بازنگری اساسی برای تردد مطلوب است.

علیرضا صحبتی یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیازمندی‌ یک تونل در مسیر‌های ارتباط استان را داشتن روشنایی مطلوب عنوان کرد و گفت: در وضعیت خاموش تونل‌های مسیر اردبیل - سرچم اگر فرض شود که یک خودرو در داخل تونل دچار مشکل شده و به صورت ناگهانی یک اتوبوس با سرعت وارد تونل خاموش شود عدم روشنایی در تونل موجب برخورد خودروهای سنگین و سبک می‌شود که این فاجعه یک مشکل مهم است که نیازمند یک بازنگری اساسی است.

وی افزود: مسیر اردبیل به سرچم که به مسافت 180 کیلومتر ساخته شده در مسیر خروجی از کوثر به طرف حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و شهرستان زنجان بیش از 12 تونل را در مسیر جای داده که در تونل‌های شماره یک، شماره هفت و شماره 10 و شماره 12 روشنایی دارد ولی 8 تونل مسیر فاقد روشنایی بوده و این یک مشکل واقعی است.

صحبتی بیان کرد: بارها این مشکل اساسی به مسؤولان استانی در حوزه راه نیز یادآوری شده ولی هنوز با گذشت چندین سال این مشکل خاموشی تونل‌ها حل نشده است که با نزدیک شدن به فصل مسافرت‌ها این مشکل همچنان حادثه‌ساز است.

این مسؤول ادامه داد: با ساخته شدن این مسیر بیشترین حجم ترافیک خودروهای سنگین و بارکش در این مسیر بوده که در برخی از نقاط نیازمند ساخت باند اضطراری و لاین‌های مخصوص برای توقف و تردد دوباره خودروها در این مسیر است.

فرمانده پلیس راه اردبیل - خلخال خواستار تسریع در آغاز عملیات روشنایی تونل‌های باقی‌مانده شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار