مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت:طرح غنی سازی اوقات فراغت استان اردبیل درسال جاری با عنوان «آسمانی ها» برگزار می شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 26 May 2016

نادر سقاء روزپنجشنبه در جلسه هیئت نظارت کانونهای مساجد شهرستان کوثر افزود: 31 تفاهمنامه با دستگاههای مختلف درزمینه فعالیت های فرهنگی،هنری وقرانی امضا شده است.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های قرآنی، علمی ، آموزشی، فنی، مهارتی، ورزشی و هنری از مهمترین برنامه های کانون ها مساجد استان است، افزود: 470کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان اردبیل برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی فعالیت می ‌کنند.
علیرضاعلیپور فرماندارکوثر نیز گفت: برنامه ریزی جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و تجمیع برنامه ها برای تاثیرگذاری بیشتر باید توسط مراکز فرهنگی در اولویت باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ها و فعالیت ها با محوریت مقابله با آسیب های اجتماعی و حل معضلات فرهنگی باشد، تشریح کرد: بیکاری و معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد و طلاق از آفت های سلامت زندگی جوانان است که پائین آمدن سن اعتیاد و طلاق زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی است.
علیپور با بیان این مطلب که برای مقابله با فسادهای اجتماعی و حل مشکلات خانواده برنامه ریزی های فرهنگی پیش بینی شود، اظهار داشت: برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شاید کمتر هزینه برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی در آینده باشد.
او با تاکید بر اینکه برنامه ها غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد باید متنوع باشد گفت: تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان کوثر در حد توان افزایش یابد زیرا کانون های موجب جذب جوانان و نوجوانان در برنامه های مذهبی و مشارکت عمومی در کارهای فرهنگی می شود.
فرماندار شهرستان کوثر با اعلام این مطلب که این شهرستان دارای 21کانون فرهنگی هنری درمساجد است، یادآور شد: آمادگی کامل برای حمایت از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد را داریم و اعتبارات فرهنگی ویژه ای برای این مسئله اختصاص خواهیم داد.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار