استاندار اردبیل گفت:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت قانون رفع موانع تولید را مصوب کرده که بر اساس این مصوبه واحدهایی که بدهی مالیاتی دارند در صورت پرداخت پنج درصد بدهی می‌توانند بقیه بدهی خود را تقسیط کنند.
کد خبر: ۲۳۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 26 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در سی و دومین جلسه گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی بحث واحدهای کوچک تولیدی است که باید حمایت شوند.

وی در خصوص واحدهای تولیدی تعطیل شده و کارگران اخراج شده نیز گفت: تمام واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل و کارگران اضافی و اخراجی بررسی شده تا ضمن پیگیری‌های لازم با وزارت مربوطه در تهران نسبت به رفع آنها اقدام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: قانون رفع موانع تولید برای رفع مشکلات ابلاغ شده اما باید واحدهای کوچک دعوت شوند تا قوانین مربوط به آنان توضیح داده شود.

خدابخش افزود: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت قانون رفع موانع تولید را مصوب کرده که بر اساس این مصوبه واحدهایی که بدهی مالیاتی دارند در صورت پرداخت 5 درصد بدهی می‌توانند بقیه بدهی را تقسیط کنند.

این مسؤول بیان کرد: عدم توقیف اموال توسط تأمین اجتماعی و ارائه تسهیلات بانکی به واحدهایی که مشکلات چک برگشتی و یا بدهی داشتند از جمله مصوباتی است که باید اجرایی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه مصوباتی که در ستاد حمایت قضایی انجام می‌شود 80 درصدش اجرایی می‌شود و این نشان می‌دهد که وضعیت تعدیل یافته و نوع نگاه مدیران هم عوض شده است.

یوسف خدادادی افزود: بخشی از مصوبات که اجرا نشده به نظر می‌رسد نوع نگاه سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری باید تقویت شود متأسفانه برخی از بانک‌ها در این مورد یا توجیه نیستند و یا بهانه‌تراشی می کنند.

وی تصریح کرد: مصوباتی که بی‌دلیل و بی‌جهت مقاومت شده و به مرحله اجرا در نیامده است باید مورد بررسی قرار گرفته و ابلاغ شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل در خصوص موازی‌کاری ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضایی گفت: هیچ موازی‌کاری در این ستادها قابل مشاهده نیست معمولا مواردی که در کمیته قضایی مطرح می‌شود به غیر از این کمیته در جای دیگر قابل حل و فصل نیست.

خدادادی حمایت از سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری را خواستار شد و یادآور شد: نباید به بحث سرمایه‌گذاری با نگاه‌بخشی و انتفاعی نگریسته شود بلکه باید با نگاه ملی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری حمایت لازم را انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار