رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: متأسفانه قانون اجرای قانون پذیرش لیست بیمه کارگران اجرا نمی‌شود که در صورت عدم اجرا شاهد بحران کارگری در استان خواهیم بود.
کد خبر: ۲۳۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 26 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در سی و دومین جلسه گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی خواستار تعیین محل پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها شد.

وی با بیان اینکه در بحث امور مالیاتی گام‌های مهمی برای حمایت از واحدهای تولید برداشته شده است، گفت: خوشبختانه در بحث امور مالیاتی بخشنامه جدیدی صادر شده که می‌تواند کمک شایانی به واحدهای تولیدی بکند به طوری که واحدهای تولیدی با مراجعه به امور مالیاتی می‌توانند از تقسیط بندی پلکانی استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در خصوص پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی افزود: هیئت دولت پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی را مصوب کرد اما هنوز محل آن مشخص نشده انتظار این است که با تعیین محل آن، تسهیلات مورد نظر به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود به عدم اجرای قانون پذیرش لیست بیمه کارگران اشاره کرد و یادآؤر شد: متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود که در صورت عدم اجرا شاهد بحران کارگری در استان خواهیم بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: کارگروه تسهیلات از سال 93 در این استان تشکیل یافته به طوری که در این سال 33 جلسه ستاد تسهیل تشکیل شده که 284 مصوبه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی ارائه شده است.

سید حامد عاملی ادامه داد: 72 درصد این مصوبات اجرایی شده و 28 درصد آن به مرحلۀ اجرا نرسیده است.

وی تصریح کرد: در سال 94 نیز 51 جلسه ستاد تسهیل تشکیل شد و در این جلسات مشکل 233 واحد تولیدی بررسی و نهایتا 289 مصوبه ارائه شد که 48 مورد این مصوبات اجرایی و 57 مورد دیگر در حال اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: عمده مصوباتی که به اجرا درنیامده است مصوبات مربوط به بانک‌ها است.

وی بحث وثایق، بدهی، عدم پرداخت سرمایه در گردش و اعمال جرایم پلکانی را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار