مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراضی زیر کشت این محصول، افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ تن محصول برنج به صورت شلتوک و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ تن برنج سفید در این شهرستان استحصال شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 26 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، علی‌اکبر حسنیان صبح امروز در جلسه بررسی میزان کشت برنج در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در سال زراعی جاری 800 هکتار از اراضی زراعی حاشیه رودخانه مرزی ارس به کشت اول برنج اختصاص داده شده است.

وی گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراضی زیر کشت این محصول، افزون بر 3 هزار و 600 تن محصول برنج به صورت شلتوک و نزدیک به 2 هزار و 300 تن برنج سفید در این شهرستان استحصال شده و بازارهای هدف ارائه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: برنج در این منطقه به دو روش مستقیم و نشاکاری و بیشتر در اراضی کناره‌های ارس موسوم به شامات کشت می‌شود که برنج تولیدشده در منطقه از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار است.

حسنیان با اشاره به آبیاری محصول برنج پارس‌آباد افزود: متوسط عملکرد این محصول سه تن در هکتار است و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس تامین و برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که برنج مغان از شهرت و جایگاه خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد، تصریح کرد: برنج تولیدی این شهرستان از پاک‌ترین، سالم ترین و نیز با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور و دنیا است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار