معاون مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: فعالان پژوهشی در سطح کشور با ارائه تاییدنامه از پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناور مشمول معافیت مالی می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 26 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، محمد برزگری صبح امروز در اختتامیه چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های کشور در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر در رابطه با مشوق‌های پژوهشی مباحثی برای حمایت از بحث پژوهش در سازمان امور مالیاتی مطرح است که در این رابطه معافیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شامل فعالیت‌هایی می‌شود که تنها در قالب پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناوری انجام شود.

معاون مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: از 8 فروردین ماه امسال نیز فعالان پژوهشی واحدهای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز رشد با توجه به ارائه تاییدنامه از پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناور مشمول معافیت‌های مالی می‌شوند.

وی تصریح کرد: تمام سعی ما بر این بوده است که دانشگاه‌ها پژوهش محور باشند و در این راستا برای واحدهای صنعتی خصوصی و یا تعاونی اگر در این واحدها اقدام به عمل تحقیقاتی و پژوهشی کنند مبلغ هزینه شده توسط واحد صنعتی از مالیات این مجموعه کسر می‌شود.

برزگری بیان کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی حول محور این موضوع است که زمینه برای آغاز فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور ایجاد شود که به طور یقین ما در حد توان از تمامی فعالیت‌های پژوهشی که مبتنی بر خلاقیت باشد حمایت می‌کنیم.

معاون مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی افزود: دانشگاه‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که تمامی فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در قالب اظهارنامه دفاتر و اسناد تقدیم سازمان امور مالیاتی شود تا در این رابطه شاهد به وجود آمدن هیچ مشکلی نباشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار