شعبات مجلس به چه منظور ایجاد می شود؟
مهندس صدیف بدری منتخب اول حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در انتخابات مجلس دهم در اولین روز مجلس جدید به دنبال به عنوان عضو شعبه یک مجلس انتخاب شد. هر یک از شعب براى تمام دوره نمایندگى رسمیت دارند و وظایف و اختیارات آنها عبارتند از ...
کد خبر: ۲۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 28 May 2016
مهندس صدیف بدری منتخب اول حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در انتخابات مجلس دهم در اولین روز مجلس جدید به دنبال به عنوان عضو شعبه یک مجلس انتخاب شد.

شعبات مجلس به چه منظور ایجاد می شود؟

به گزارش تابناک اردبیل، پس از انجام مراسم تحلیف، نمایندگان به حکم قرعه به طور مساوى به پانزده شعبه تقسیم مى‏ شوند و افراد باقیمانده به‏ ترتیب از شعبه اول به بعد، یک یک به شعب افزوده مى‏ شوند. نمایندگانى که بعداً سوگند یاد مى‏ کنند به حکم قرعه به عضویت شعبى که کسرى دارند پذیرفته می شوند.
هر شعبه داراى یک رئیس، دو نائب رئیس، یک سخنگو و دو دبیر خواهد بود که جداگانه با رأى مخفى با ورقه و با اکثریت نسبى بیش از یک سوم کل اعضای شعبه، انتخاب مى‏ شوند و در صورت تساوى به حکم قرعه عمل خواهد شد.
نتیجه انتخابات با ذکر آراء طى گزارشى به‏ وسیله سخنگو به اطلاع مجلس مى‏ رسد. ملاک اعتبار براى رسمیت جلسات شعب، حضور حداقل دوسوم اعضاء مى‏ باشد و تصمیمات شعب، به‏ جز در مورد انتخاب افراد، با اکثریت مطلق آراء عده حاضر خواهد بود.
هر یک از شعب براى تمام دوره نمایندگى رسمیت دارند و وظایف و اختیارات آنها عبارتند از:
1- رسیدگى به اعتبارنامه ‏ها
2- تعیین اعضاى کمیسیون تحقیق
3- تعیین اعضاى کمیسیون تدوین آیین ‏نامه داخلى مجلس
4- بررسى و تشخیص صلاحیت نامزدهاى عضویت در کمیسیون‌هاى تخصصى مجلس



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
با سلام
انتخاب مهندس بدری به عنوان نایب رئیس اول شعبه اول مجلس دهم را خدمت ایشان و مردم غیور حوزه انتخابیه اردبیل تبریک می گویم.
آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
آیا فقط آقای بدری منتخب اردبیل هستند؟
در انتخابات دور دوم مجلس تابناک اردبیل تبدیل به بنگاه تبلیغاتی اصولگرایان شده بود و حالا نیز محلی برای گزارش های اختصاصی تنها کاندید راه یافته به مجلس جریان مذکور شده است.
توجه داشته باشید که اردبیل 3نماینده دارد گرچه گرابش سیاسی این عزیزان با خط فکری شما همخوانی ندارد.
تریبون همه نمایندگان مردم باشید
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: در جریان اطلاع رسانی عملکرد خود روابط عمومی نماینده ها و ارسال اخبار به سایت هم بسیار موثر است که حضرتعالی به این مهم توجه ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
هر زمان نمايندهاي ديگر چيزي براي عرضه داشتند حتما نمايش داده ميشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار