معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون به هیچ پروژه‌ انتقال آب مجوزی صادر نکرده و در مورد انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور نیز مجوزی نداده‌ایم.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 28 May 2016

سعید متصدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اولویت انتقال‌ آب بر آب شرب است که به عنوان یک نیاز اساسی در کشور و اولویت اول مطرح بوده و در فازهای بعدی توسعه صنعتی و کشاورزی مدنظر و مورد هدف است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون به هیچ پروژه‌ انتقال آب مجوزی صادر نکرده و در مورد انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور نیز مجوزی نداده‌ایم.

متصدی اولویت این انتقال آب را از حوزه‌های مختلف مربوط به تامین آب شرب با یک حساسیت و اولویت خاص بیان کرد و افزود: ما در قالب پروژه‌های ارزیابی زیست محیطی باید این انتقال‌ها را مورد بررسی قرار داده و مجوز صادر کنیم که تاکنون برای هیچ پروژه انتقالی آب به ویژه انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور مجوزی صادر نکردیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن دولت یازدهم که دولت محیط زیستی نامیده می‌شود برنامه‌های مدون و جامعی در حفاظت از محیط زیست و به حداقل رساندن آلودگی‌های زیست محیطی انجام شده است، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر مدار یک برنامه مدون طراحی شده و رویکرد اصلی نیز کاهش آلودگی‌ها، آلودگی هوا، طبیعت، دریاها و تالاب‌ها است.

متصدی افزود: بر همین اساس ستاد احیای دریاچه ارومیه شکل گرفته و در این دو سال عملکرد این ستاد در احیای این دریاچه آثار و تبعات زیست محیطی خشک شدن این دریاچه به حداقل رسیده و وضعیت مناسبی را در احیای این دریاچه شاهد هستیم.

دولت در کنترل گرد و غبار موفق عمل کرده است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شد: دولت تدبیر و امید و سازمان حفاظت محیط زیست در کنترل گرد و غبار و متوقف کردن روند ورود ریزگردها به کشور موفق عمل کرده به طوری که از ابتدای سال 93 روزهای پاک و سالم شهرها و کلانشهرهای ما روبه رشد بوده است به طوری که تا سه برابر وضعیت بهبود جوی را در کشور شاهد هستیم.

متصدی به واردات و توزیع بنزین‌های استاندارد، احیای تالاب‌ها به مانند تالاب هامون در سیستان، مبادله تفاهمنامه‌های بین‌المللی در حوزه محیط زیست و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بحث زیست محیطی را یادآور شد و گفت: خط سیر توسعه‌ای مسائل زیست محیطی در دولت تدبیر و امید وضعیت رو به رشد و فزاینده‌ای به خود گرفته به طوری که سعی کردیم در همه استان‌ها ملاحظات زیست محیطی را در صدورها مجوزها مورد نظر قرار دهیم.

وی از بهبود و ارتقای استاندارد تولید خودرو، تولید و توزیع سوخت در کشور، حفظ آلاینده‌ها در این حوزه، اجرای طرح معاینه فنی یکپارچه خودروها، دفع اصولی پسماندها و حذف کیسه‌های پلاستیکی از زندگی مردم خبر داد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست طرح امتناع از مصرف بی‌رویه مواد پلاستیکی را در کشور اجرا می‌کند تا مردم به جای کیسه‌های نایلونی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بحث آموزش جوامع محلی و توجه به ظرفیت آنها را در احیا و توسعه منابع زیست محیطی یادآور شد و تصریح کرد: در این سه سال تعداد سازمان‌های مردم نهاد 2.5 برابر شده که در حال حاضر 700 سازمان مردم نهاد در کشور در قالب جوامع محلی و روستایی با محیط‌بانان فعالیت می‌کنند.

متصدی ورود مردم به حوزه صیانتی از محیط زیست و آموزش‌های لازم در این زمینه به همراه توجه به صنایع سبز، تامین منابع آب شرب با یک اولویت اساسی را یادآور شد و گفت: در ارتقای بهینه مصرف کردن منابع آب و خاک، کاهش سموم و کودهای شیمیایی و دفع آلاینده‌های محیط زیست و پسماندها اقدامات خوبی انجام شده که البته در بخش کشاورزی، توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی و ارتقای توانمندسازی‌های تولیدی در این بخش همراه با نگاه صادرات بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار