مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از احیای دریاچه نئور اردبیل بر اساس یک طرح تدوین شده با استفاده از اردک ماهی‌ها برای حذف گونه مهاجم در این دریاچه خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 28 May 2016

محمد خداپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در قالب یک طرح مدون و منسجم در سال‌های اخیر احیای دریاچه نئور به عنوان یک اولویت اصلی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و ما گام به گام مراحل احیای دریاچه نئور با حذف گونه مهاجم به این دریاچه و تقویت پرورش و توسعه گونه‌ بی‌نظیر قزل‌آلا را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری با تامین اعتبار و حمایت مسؤولان استانی امیدواریم بخش عظیمی از طرح احیای دریاچه نئور به نتیجه برسد، افزود: امیدواریم در قالب احیای این دریاچه بتوانیم از منابع ارزشمند آن صیانت و حفاظت کنیم.

خداپرست به مراحل 95 درصدی ثبت تالاب میل مغان در کنوانسیون رامسر اشاره کرد و یادآور شد: ثبت تالاب میل مغان و توسعه مناطق تحت مدیریت به ویژه اجرایی شدن فاز عملیاتی در منطقه حفاظتی آق‌داغ بر اساس زمانبندی مشخص جزو دستور کارهای اصلی است.

خداپرست اهمیت فعال‌سازی یگان حفاظت و همچنین توسعه پاسگاه‌ محیط بانی را به همراه طرح‌های حفاظتی و حمایتی در این حوزه یادآور شد و گفت: در قالب کارگروه‌های ملی و استانی تلاش می‌کنیم تا در استقرار صنایع مهم و ارزشمند در استان مبانی حفاظتی و صیانتی از مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: قطعا در اجرای این پروژه‌ها سعی می‌کنیم تا موارد متعدد در ارزیابی این پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا هیچ دستگاه و مسؤولی به خود اجازه ندهد خارج از این قوانین مشخص شده در حوزه ارزیابی بتوانند نسبت به استقرار صنایع اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد کنترل آب و خاک و صیانت از این منابع ارزشمند در کنار مدیریت درست پسماند و کنترل شکار و صید را از دیگر موضوعات و مسائل مهم بیان کرد و ادامه داد: قطعا در همه این حوزه‌ها با برنامه‌ریزی درست و مدون حرکت روبه جلویی را خواهیم داشت و سعی جدی بر این خواهد بود تا بتوانیم اقدامات و فعالیت‌های مثبت و سازنده همراه با خروجی مشخصی را شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار