رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تقویت و حمایت از بحث اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل به صنعتی‌سازی آن در استان گفت: در زمینه صنعتی‌سازی تولیدات و ایده‌های دانش‌بنیان حمایت‌های لازم انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 28 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و تسهیل در امور طرح‌هایی که می‌توانند امسال به بهره‌برداری برسند تشکیل شده تا در این زمینه تصمیمات و اقدامات لازم اتخاذ شود.

وی از پرداخت تسهیلات به این واحدها خبر داد و گفت: برای اجرای بهینه طرح پرداخت تسهیلات به این واحدها اقداماتی از جمله ثبت‌نام واحدها در سایت بهین‌یاب، برگزاری جلسات متعدد با مدیران امور شعب بانک‌های استان و معرفی نماینده از طرف بانک‌ها برای بررسی ثبت‌نام‌کنندگان انجام شده تا مشکلات واحدها بررسی و از طریق ستاد تسهیل حل شود.

عاملی با اشاره به تقویت و حمایت از بحث اقتصاد دانش‌بنیان و تبدیل به صنعتی‌سازی آن بیان کرد: بررسی سریع این طرح‌ها در شهرستان‌ها، معرفی محصولات اولویت‌دار صادراتی در سایت نمایشگاه مجازی، رفع موانع تولید رقابت پذیر، حمایت از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بحث دانش بنیان و رفع مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استانداردسازی خدمات صنفی در سطح استان اردبیل ضروری بوده و باید در این زمینه اقدامات لازم و اساسی به کار گرفته شده شود تا شاهد ارتقای خدمات‌رسانی به مردم در استان باشیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی توانمند می‌توانند بخشی از زنجیره تولید که مشکل اصلی استان است را تکمیل کرده و به این ترتیب در بازار کشورهای هدف حضور داشته و درآمدزایی ایجاد کنند.

عاملی گفت: در اتخاذ تصمیمات، مسائل اجتماعی و تبعات ناشی از آن را باید مد نظر قرار دهیم و در حد قانون و عرف‌های حاکم در جامعه وارد شویم چرا که یک سری عرف‌هایی در جامعه تعریف شده که به هیچ عنوان قابل تغییر نیست و این هم به خاطر وجود حساسیت مسائل اجتماعی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار