معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: به دلیل اینکه ورودی بی‌سوادی به صفر نمی‌رسد، امکان به صفر رساندن بی‌سوادی در این شرایط وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 29 May 2016

دیوان اکبری فر در گفتگو باخبرنگار مهراز شناسایی ۷۶ هزار نفر بی‌سواد در استان در بازه سنی ۱۰ الی ۴۹ ساله خبر داد و افزود: به دلیل اینکه ورودی بی‌سوادی به صفر نمی‌رسد، نمی‌توان بی‌سوادی را به صفر رساند.

وی افزود: فرد بی‌سواد آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر است و از سویی می‌تواند به سایر افراد جامعه نیز آسیب‌رسان باشد؛ به همین دلیل آموزش‌وپرورش کاهش نرخ بی‌سوادی را در دستور کار قرار داده است.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان بخشی از برنامه‌های سوادآموزی معطوف به محدود کردن آمار به سوادان و بخشی سوادآموزی افراد بی‌سواد تقسیم‌بندی شده است.

اکبری فر با اذعان به اینکه بر اساس تحقیقات هیچ جامعه تحصیل‌کرده‌ای فقیر نیست، ادامه داد: در صورتی که نسبت به سوادآموزی غفلت شود، توسعه عقیم می‌ماند و لازم است شهروندان جامعه از مهارت و سواد لازم برای اداره امور خود برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: با تلاش آموزش‌وپرورش استان افرادی از بی‌سوادی به مدارج بالای تحصیلی رسیده‌اند و حتی معلم و پزشک که تحصیلات خود را از نهضت سوادآموزی آغاز کرده‌اند داشتیم و در واقع زمینه تحصیل برای افراد جامعه فراهم است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان برنامه‌های سوادآموزی را منوط به تأمین اعتبار دانست و افزود: درعین‌حال با هدف کاهش نرخ بی‌سوادی آموزش‌وپرورش بسته‌های تشویقی پیش‌بینی کرده است.

اکبری فر تأکید کرد: مهم‌ترین راه به صفر رساندن بی‌سوادی را انسداد مبادی ورودی عنوان و تأکید کرد: باید با ایجاد احساس نیاز سوادآموزان را برای سوادآموزی جلب کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار