رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: فردا مراسم رونمایی از 19 مقطعه موسیقی تولید بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 29 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در جلسه شورای مرکزی انجمن آواها و نواهای بسیج استان گفت: دین مقدس اسلام به کارگیری هنر برای اهداف متعالی و برای انتقال پیام‌های متعالی را امر ممدوح و قابل ستایش می‌داند و خود قرآن کریم از هنر به معنای طرز بیان زیبا آن هم در حد اعجاز بهره برده است.

وی افزود: اگر به صورت عمیق و جدی به هنر پرداخته شود هنر در روح هنرمند و هم در روح مخاطبان می‌تواند تغییر و تحول روحی ایجاد کند.

وی گفت: انسان دارای حالات روحی متفاوت است حالت غم یا افسردگی، حالت پوچی و بیهودگی، حالت فرحیت و خوشحالی غیر متعارف که می‌تواند غفلت‌زا هم باشد و حالت گوناگونی که ما با علم حضوری پی به آنها می‌بریم هنر و پرداختن به هنر این خاصیت را دارد که ما را از حالت روحی به یک حالت روحی دیگر تغییر حال و وضعیت بدهد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تصریح کرد: هنر موسیقی از جمله هنرهای است که می‌تواند امید به زندگی در انسان را بهبود بخشد و او را سرحال و شاداب نگه دارد منتها این امر زمانی میسر خواهد شد که به هنر موسیقی نگاه معنوی‌گرا داشته باشیم و از این هنر مطابق با آموزه‌های دینی بهره ببریم و اگر غیر از این باشد یعنی نگاه مادی‌گرانه به هنر موسیقی که می‌تواند انسان را از مسیر هدایت خارج کند.

دشتی با بیان اینکه هیچ کس با ایجاد شادابی و نشاط در جامعه مخالف نیست، افزود: همه چیز در اسلام حد و مرزی دارد و شادابی و نشاط هم حد و مرز خاص خودش را دارد منتها متاسفانه عده‌ای به بهانه ایجاد نشاط و شادابی به ارزش‌های موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه وارد می‌کنند که این یک امر ناممدوح و ناپسند است.

وی افزود: در نگاه اول احساس می‌شود که بسیج مخالف کارهای هنری موسیقی است ولی وقتی که به عمق مسأله نگاه کنیم می‌بینیم یکی از عرصه‌های فعالیت هنری فرهنگی بسیج عرصه موسیقی است مخصوصا در سال‌های اخیر بسیج برای مقابله با موسیقی ناپاک با تولید آثار فاخر موسیقی قدم‌های مؤثری را برداشته است و خود سازمان بسیج هنرمندان در کنار برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و مذهبی به تولید آثار موسیقی ایرانی که با ارزش‌های انقلاب اسلامی سازگار باشد توجهی ویژه داشته است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: در دو سال اخیر سازمان بسیج هنرمندان استان نزدیک به 19 قطعه موسیقی تولید کرده که در مراسمات مختلف ملی و مذهبی آثار تولید شده مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ما این آمادگی را داریم که برای دستگاه‌های اجرایی در این راستا خدمات ارائه دهیم.

دشتی بیان کرد: به منظور توجیه برنامه‌های انجمن موسیقی بسیج و رونمایی از تولیدات موسیقی بسیج هنرمندان همایشی با حضور هنرمندان این رشته روز دوشنبه دهم خرداد ساعت 17 در سالن بیضای اردبیلی برگزار خواهد شد و در این همایش چند نفر از سرایندگان بسیجی آثار جدید خودشان را اجرا خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار