منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دیگر به فضای دوقطبی در مجلس دامن زده شود چرا که بهتر است مجلس دهم فعالیت خود را به صورت یک‌سطح و همدل با تلاش هر دو فراکسیون آغاز کند.
کد خبر: ۲۳۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 30 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل،به نقل از دفتر ارتباطات مردمی رضا کریمی منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، رضا کریمی اظهار کرد: رای‌گیری در فضایی کاملا آرام به دور از هیاهوی سیاسی برگزار شد و بلافاصله بعد از رای‌گیری نیز آقای عارف به لاریجانی تبریک گفت.

وی بیان کرد: عدم فضای دو قطبی در رای‌گیری ریاست مجلس، نشان از همدلی نمایندگان برای چهار سال پرتلاش در راستای تحقق منافع ملی است.

منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دیگر به فضای دو قطبی در مجلس دامن زده شود چرا که بهتر است مجلس دهم فعالیت خود را به صورت یک‌سطح و همدل با تلاش هر دو فراکسیون آغاز کند.

کریمی ادامه داد: برای 170 نماینده به لاریجانی، رای به یک جریان سیاسی نبود چرا که آقای لاریجانی نیز در لیست امید قرار داشتند و رای به لاریجانی رای به سبقه ایشان در ریاست مجلس و جایگاه شخصی ایشان بود، اما حسن بزرگ کاندیدا شدن عارف در این نکته نهفته بود تا وزن سیاسی فراکسیون امید در تصمیمات مهم مجلس در آینده روشن شود.

منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کدام نمایندگان لیست امید به عارف رای ندادند، گفت: با توجه به سیستم رای‌گیری مخفی نمی‌توان به این موضوع پی برد، ضمن آنکه دامن زدن به این موضوع صلاح نیست.

کریمی در ادامه با اشاره به 107 رای که عارف به دست آورد بر این موضوع تاکید کرد که همراهان فراکسیون امید و حامی دولت این تعداد نیستند و بخش بسیار اعظمی از اشخاصی که به لاریجانی رای دادند نیز در تصمیمات مهم ملی، همراه و هم نظر با فراکسیون امید هستند، اما در رای‌گیری بین دو کاندیدا که هر دو عضو لیست امید بودند، صلاح دانستند که به عارف رای ندهند و این معنای واقعی دموکراسی است.

کریمی در پایان با اشاره به اینکه موضوع انتخاب ریاست مجلس تمام شد و نیکوست که به فضای دو قطبی در مجلس دامن نزنیم خاطرنشان کرد: اشخاصی که با فراکسیون امید همدل هستند را به خاطر رای به لاریجانی شماتت نکنیم چرا که تصمیمات مهمی در آینده پیش‌روی خواهیم داشت که نیاز به رای اکثریت لازم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار