مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل از افزایش ۴۸۰ مگاواتی تولید برق استان با راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 30 May 2016

علیرضا علیزاده در گفتگو باخبرنگار مهربا تأکید به تحقق سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلاری توسعه این نیروگاه تصریح کرد: در حال حاضر تولید نیروگاه گازی ۹۶۰ مگاوات است که با توسعه آن تولید به هزار و ۴۴۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه این نیروگاه مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص یافته است و عملیات اجرایی پروژه با تخصیص این اعتبار سرعت خواهد گرفت.

مدیرعامل توزیع برق استان با تأکید به اینکه با توسعه بخش بخار نیروگاه عملاً بدون سوخت اضافی تولید برق افزایش می‌یابد، تأکید کرد: با به کار گیری مجدد حرارت تولید شده از گازهای خروجی توربین‌های نیروگاه خواهیم توانست مجدداً نسبت به تولید برق اقدام کنیم.

علیزاده تولید برق به این شکل را سازگار با محیط‌زیست و با هدف استفاده بهینه از منابع سوختی دانست و افزود: با اجرای این طرح بهره‌وری نیروگاه ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید به اینکه در حال حاضر نیز تولید برق استان بیش از مصرف داخلی آن است، تأکید کرد: پتانسیل ایجاد شده می‌تواند تولید برق را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار