معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: فروش عسل در کنار جاده‌های اردبیل ممنوع بوده و با متخلفان در این حوزه با شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 30 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، بهلول تکلوی عصر امروز در جلسه بررسی روند ساماندهی عسل‌فروش‌های کنار جاده‌های اردبیل اظهار داشت: با مهاجرت زنبورداران در فصل بهار و تابستان عده‌ای از افراد در حاشیه راه‌های توریستی استان اردبیل اقدام به فروش عسل می‌کنند که این امر اقدامی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: عسل‌های ارائه‌شده در حاشیه جاده‌های استان اردبیل غیربهداشتی و غیراصولی بوده که با برند عسل استان اردبیل به گردشگران ارائه می‌شود این امر می‌تواند ضربه‌ای به فروش و عرضه عسل مرغوب و باکیفیت استان اردبیل بزند.

تکلوی با اشاره به تشکیل اکیپ تشکل از ادارات مختلف برای مقابله با عسل‌فروش‌های کنار جاده‌های استان اردبیل بیان کرد: این اکیپ متشکل از جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، راه و شهرسازی و فرمانداری بوده که براساس قوانین و مقررات از فروش عسل در کنار جاده‌های استان ممانعت کرده و با متخلفان و عرضه‌کنندگان عسل برخورد قاطع انجام می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: عسل سبلان از تولیدات شناخته شده اردبیل است که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم از طریق بسته‌بندی و فراوری و حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند در رشد اقتصاد استان نقش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرایط خوبی آب و هوایی در کنار پوشش گیاهی متنوع استان اردبیل زمینه تولید سالانه بیش از 6 هزار تن عسل باکیفیت سبلان را فراهم می‌کند که تنها هزار تن آن سرانه مصرف استان بوده و مابقی باید راهی بازارهای خارج از استان شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
باتوجه به اینکه عسلهای بی کیفیت استانهای مجاور بنام عسل سبلان به مسافران فروخته میشد وضربه شدیدی به صنعت زنبورداری اردبیل بود این اقدام خیلی عالیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار