شهردار اردبیل:
لطف‌اللهیان عنوان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر اردبیل و مستعد بودن در افزایش حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات معقول و منطقی در قالب طرح جامع امری ضروریست.
کد خبر: ۲۳۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 01 June 2016

شهردار اردبیل گفت: در مجموع 10 درصد از بافت شهری اردبیل را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد.

ده درصد شهر اردبیل بافت غیررسمی است

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل روز سه شنبه یازدهم خرداد در جلسه ستاد مقابله با زمین خواری، تصرف و تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز در اردبیل گفت: در کنار تعیین محدوده مشخص برای شهر اردبیل بخشی از این محدوده در اطراف شهر در قالب یک طرح جامع برای ساخت و ساز رسمی در نظر گرفته شده است که با سود جویی عده ای از این خلا به جود آمده مواجه شده است.

شهردار اردبیل به تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینی اشاره کرد و افزود: با توجه به روند توسعه شهر و بروز پدیده حاشیه نشینی آنچه مهم به نظر می‌رسد به حداقل رساندن این تبعات و آسیب‌های حاشیه‌نشینی است.

وی افزود: یک هزار و 300 هکتار بافت فرسوده و تاریخی و بیش از 500 هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی در شهر اردبیل وجود دارد و در مجموع 10 درصد از 6 هزار و 500 هکتار محدوده شهر اردبیل را بافت غیررسمی تشکیل می‌دهد.

لطف‌اللهیان گفت: حل مشکل حاشیه‌نشینی محدوده شهر اردبیل در قالب اجرای طرح کمربندی سبز از جمله اولویت های کاری شهرداری اردبیل است که با تعیین این محدوده قطعا مشکلات و نارسایی‌های حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به آثار و تبعات سو حاشیه نشینی اظهار داشت: آسیب‌های متعدد اجتماعی نتیجه اجتناب ناپذیر حاشیه نشینی است و برای پیشگیری از این آسیب ها ساماندهی وضعیت مهاجرت‌های غیررسمی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده شهری در پی این اقدامات لازم و ضروری به نظر می رسد.

لطف‌اللهیان در پایان عنوان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر اردبیل و مستعد بودن در افزایش حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات معقول و منطقی در قالب طرح جامع امری ضروریست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار