استاندار اردبیل از مسوولان دستگاه های ذی ربط خواست ورزش را به عنوان یکی از محورهای توسعه این استان در نظر گرفته و در این راستا تمهیدات متناسب را اتخاذ کنند.
کد خبر: ۲۳۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 02 June 2016

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل گفت: گرچه اصل ورزش برای سلامت فردی و نشاط جمعی است اما امروزه مسایل مالی در ورزش از جایگاه ویژه ای برخوردار شده که باید به آن توجه شود.
وی با قدردانی از برنامه های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری افزود: ورزش های همگانی، قهرمانی و پهلوانی شاخه هایی هستند که برای پیشرفت به مسایل اقتصادی وابسته بوده و از این رو نیازمند توجهی ویژه است.
استاندار اردبیل با اشاره به کسب چهار گردن آویز نقره و یک برنز در مسابقات جهانی و پنج طلا و یک نقره در مسابقات آسیایی توسط ورزشکاران استان بیان کرد: کسب مجموع 50 عنوان کشوری، آسیایی و جهانی توسط جوانان این خطه ایجاب می کند که به ورزش و به خصوص نقش آن در اقتصاد استان توجهی ویژه صورت گیرد.
او اضافه کرد: بر این اساس باید ورزش برجسته شده و حتی به عنوان یکی از محورهای توسعه مطرح شود تا در کنار ایجاد سلامت جسمی و آرامش روانی فردی، نشاط اجتماعی و افتخار آفرینی در رونق اقتصاد منطقه نیز نقش ایفا کند.
خدابخش در ادامه عنوان کرد: برند سازی و اشتغال در ورزش باید به تدریج جا افتاده و برای این امر میزبانی و برگزاری مسابقات معتبر داخلی و بین المللی می تواند کمک حال باشد چرا که برگزاری یک رویداد نیازمند زنجیره ای از خدمات و امکانات باشد.
وی گفت: هم اکنون در برخی زمینه ها استان ضعف دارد که برگزاری یک رویداد مسوولان را مجاب می کند امکانات مورد نیاز را فراهم کنند که این امر در کنار حضور تماشاگران و به خصوص گردشگران خارجی در نهایت به رونق اشتغال، ایجاد کسب و کارهای جدید و افزایش ارزش افزوده در منطقه منجر خواهد شد.
استاندار اردبیل با اشاره به برگزاری همایش های ورزش همگانی و مسابقه های ورزشی مختلف از ابتدای سال جاری تا کنون افزود: برای غنی سازی برنامه ها استفاده از تبلیغات نباید مغفول واقع شود چرا که در سوق دادن بیشتر جامعه به ورزش و همچنین درآمدزایی اثر غیرقابل انکاری دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در ادامه به فعالیت های این اداره کل در سال جاری اشاره کرد و از برگزاری 159 مورد برنامه ورزشی از جمله همایش پیاده روی، کوهنوردی، گلگشت و جشنواره های ورزشی خبر داد.
ایوب بهتاج گفت: ترویج ورزش همگانی در بین اقشار مختلف از جمله اولویت ها و سیاست های این اداره کل است و در این راستا نیز جاده تندرستی دور دریاچه شورابیل در حال احداث است که پیش بینی می شود تا مهر ماه امسال آماده بهره برداری شود.
وی در ادامه نیز از برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال زیر 21 سال آسیا در اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی اردبیل خبر داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
اول به وضعیت روحی و روانی قهرمانان استان و دوما به وضعیت مادیشان توجه شود بعدا اگر شعار داده شد مشکلی نیست مدیران ارشد استان مگه وقت دارندبه ورزش برسند حفظ میز بهتر از ورزش است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار