در مراسمی با حضور مدیرعامل مپنا ، معاون استاندار اردبیل و جمعی از مسوولان استان کلنگ احداث نیروگاه 35 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان کوثر به زمین زده شد.
کد خبر: ۲۴۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 05 June 2016

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل گروه مپنا روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی 35 مگاواتی کوثر با هدف استفاده از ظرفیت‌ های بالقوه شهرستان ، بالا بردن راندمان بخش تولید انرژی و استفاده بهتر از ظرفیت سوخت‌ های فسیلی راه‌ اندازی می‌شود گفت:
کاهش سطح بیکاری و تامین انرژی مورد نیاز صنایع رو به گسترش از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.
ˈعباس علی آبادی ، مهم ترین مقوله در صنعت برق کشور را امنیت تامین آن دانست و افزود: به موضوعاتی نظیر بازدهی ، فرکانس و کیفیت برق باید بیشتر بیاندیشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث و راه اندازی واحدهای سیکل ترکیبی نیاز ضروری کشور است مواد اولیه مورد نیاز تمام ظرفیت های نیروگاهی کشور برای راه اندازی این واحدها تامین شده است.
او با بیان اینکه سرمایه گذاری این نیروگاه در بخش بخار و گاز حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال است اظهار کرد: امید می رود عملیات اجرایی بخش گاز تا سال آینده پایان یافته و بخش بخار این نیروگاه نیز تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
معاون استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی فرهنگ خدمت‌ رسانی که لازمه پیشرفت و توسعه جامعه‌ و مهم ‌تر از اجرای هر پروژه‌ ای است در بین مدیران دستگاه ‌های مختلف در این استان نهادینه شده است.
اقبال عباسی افزود: بسیاری از سرمایه ‌گذاری ‌ها و اجرای پروژه ‌ها در استان در کمترین فرصت در مناطق مختلف در حال پیگیری است.
نیروگاه سیکل ترکیبی ، ترکیبی از توربین بخار و توربین گازی است طوری که ژنراتور توربین گازی برق را تولید می کند و در عین حال انرژی حرارتی تلف شده از توربین گاز (توسط محصولات احتراق) برای تولید بخار مورد نیاز توربین بخار مورد استفاده قرار می گیرد و به این ترتیب برق اضافی تولید می شود.
با ترکیب کردن این دو سیکل بهره وری نیروگاه افزایش پیدا می کند.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
35 مگاوات ؟
یک میکرو نیروگاه است این.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار