استاندار اردبیل گفت: با تغییر محصول تولیدی پتروشیمی اردبیل قرار است این کارخانه به تدریج و در فازهای مختلف راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۴۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 05 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: پروژه پتروشیمی اردبیل که در سال‌های گذشته و با هدف تولید کود مورد نیاز استان‌های همجوار کلنگ‌زنی شده بود بعد از سال‌ها تاخیر و تعلل در اجرای این پروژه و راه‌اندازی پتروشیمی زنجان در این مدت توجیه اقتصادی خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل پیگیر اجرایی شدن پتروشیمی بودیم تا با تغییر در محصول تولیدشده آن زمینه سرمایه‌گذاری آن فراهم آید، افزود: ما به هیچ‌وجه از راه‌اندازی این پروژه به عنوان مطالبه مردم استان کوتاه نیامدیم چرا که در سال‌های گذشته با خرید زمین و صرف هزینه 15 میلیارد تومانی و قرارداد تامین گاز مقدمات احداث پتروشیمی اردبیل فراهم آمده بود.

استاندار اردبیل گفت: با تغییر محصول تولیدی پتروشیمی اردبیل قرار است این کارخانه به تدریج و در فازهای مختلف راه‌اندازی شود.

خدابخش ادامه داد: ما به هیچ‌وجه زیر بار لغو اجرای این پروژه نرفتیم بلکه با تغییر نوع محصول آن از کود به پروپلین سعی کنیم تا با تولید این محصول که بازار و مشتریان آن نیز وجود دارد با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها بتوانیم در این زمینه گام‌های جدی را برداریم.

وی افزود: برای تکمیل پتروشیمی اردبیل به بیش از 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که با تغییر نوع محصول تولیدی آن آب مورد نیاز این کارخانه نیز 2 میلیون مترمکعب افزایش یافته و به جای 9 میلیون مترمکعب، پتروشیمی اردبیل با سیستم خنک کننده به 11 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

استاندار اردبیل از مسؤولان آب منطقه‌ای خواست تا بدون اینکه نامی از شرایط تامین این آب از طریق خروجی پساب تصفیه‌خانه اردبیل به زبان بیاورند به سرمایه‌گذار قول تامین منابع آب موردنیاز کارخانه را بدهند تا انعقاد قرارداد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

خدابخش بیان کرد: قطعا استانداردهای لازم در تامین منابع آب پتروشیمی و سایر صنایع و حتی منطقه ویژه اقتصادی از طریق خروجی پساب مورد توجه قرار خواهد گرفت تا یک رویه مناسبی را در تامین منابع آب کیفی شاهد باشیم.

وی از صدا و سیما و سایر رسانه‌ها خواست تا در سال اقتصاد مقاومتی به ماموریت خود در گفتمان‌سازی کشت و تولید متنوع محصولات بخش کشاورزی و صنعتی توجه کنند چرا که ما به کشت گونه‌هایی همچون زعفران، پسته، عناب و بادام زمینی نیاز داریم تا بتوانیم زمینه توسعه منابع اقتصادی و درآمدی زارعان را فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
با توجه به کمبود آب دشت اردبیل این طرح مرده متولد شده است. گرایش صنعتی منطقه باید مطابق با پتانسیل ها و زیر ساختها باشد نه آرزوها و قیاس ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
مرده متولد شده؟
پتروشیمی اراک حتما کنار دریا یا اقیانوس احداث شده .
پتروشیمی مهاباد بزرگترین پتروشیمی غرب کشور حتما به اقیانوس آرام وصل شده.
خدا وکیلی بیان این کشاورزی اردبیل رو تعطیل کنند آب رو بدن پتروشیمی بیشتر به نفع مردم منطقه میشه.
کشاورز فلک زده هندوانه کیلو 250 تومن سیب زمینی 150 تومن سیب 400 تومن گندم 500 تومن میخرند از کشاورزها .همین پارسال بود باغدارها سیب ها رو روی درخت فروختن به گاودارها تا خوراک دام بشه چون کسی خریدار نبود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار