دکتر حسین زاده مدیر عامل جدید بانک ملی ایران
مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملی ایران عصر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵ در ساختمان مرکزی بانک ملی در میدان فردوسی تهران برگزار شد و ازسوی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، دکتر محمد رضا حسین زاده بعنوان مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه معرفی شد.
کد خبر: ۲۴۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 08 June 2016

فرزند خیر اردبیلی که مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام شد!

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملی ایران عصر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ۹۵ در ساختمان مرکزی بانک ملی در میدان فردوسی تهران برگزار شد و ازسوی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، دکتر محمد رضا حسین زاده بعنوان مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام و خاورمیانه معرفی شد.

دکتر حسین زاده از مدیران موفق هم استانی است و تابناک اردبیل انتصاب وی به این مسئولیت خطیر را به عموم هم استانی ها تبریک عرض می کند.

فرزند خیر اردبیلی که مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام شد!

زندگینامه و سوابق

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیر عامل جدید بانک ملی ایران، رئیس هیئت مدیره بانک ملی ایران، فرزند حسین معروف به حاج آقا عمو در ۲ مرداد ۱۳۴۳ خورشیدی، در شهر دارالارشاد اردبیل، از خانواده ای مذهبی و کشاورز متولد شد که اصالتا اهل روستای نوجه ده از توابع شهرستان نمین استان اردبیل بودند.

او تلخی روزگار را در همان دوران جوانی چشید. پدرش که از خیران بنام اردبیل بود را در اوان جوانی از دست داد. بار مسولیت خانواده بر شانه هایش سنگینی می کرد. فرزند محجوب سبلان در کنار ادامه دادن فعالیت های خیرخواهانه و مردمی زنده یاد پدرش با سخت کوشی و استقامت پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی نمود.

وی در دفتر خاطراتش از دوران کودکی خود و مرحوم پدرش چنین می نویسد: "بیشتر اوقات تحصیلم را در شهر اردبیل سپری کرده، پدر مرحومم به رغم نداشتن تحصیلات آکادمیک و عالیه، انسانی وارسته، مردمی، خیر، پرتلاش و کارگشا و دوراندیش بود، در کنار کشاورزی شغل ازاد داشت و کارهای به یاد ماندنی انجام داد که آثارش هنوز برجاست. کارهایی که هنوز زبانزد مردمان زمان خودش است.”

"یکی از خاطره های فراموش نشدنی سال های دور تاثیر فراوانی بر من گذاشت. بیاد می آورم پدر بزرگوارم سخت تلاش می کرد من و برادرم بهمن حسین زاده که مهندس شد و در عرصه مدیریت هم به توفیق دست یافت و همین طور پسرعموهایم را در مدرسه "جعفری اسلامی” ثبت نام کند.

این مدرسه اشتهار فراوانی داشت و ورود به آن دشوار بود. با این وصف با تکیه بر اهتمام پدر پا به این مدرسه گذاشتیم. در آغاز به سبب سن اندکم متوجه اهمیت تلاش ایشان نمی شدم. برابر حرص و جوش پدر به خود می گفتم "خب چه فرقی می کند، این مدرسه نشد آن یکی مدرسه ". بعدها که بزرگ شدم دریافتم چرا پدر تلاش فراوانی کرد تا در مدرسه "جعفری اسلامی” تحصیل کنیم بعدها بود که دریافتم مجموعه مدارس "جعفری اسلامی” پیش از انقلاب به شیوه شبه غیر انتفاعی اداره می شد، بهترین معلمان را جذب می کرد و تعداد بسیار کم شماری فرصت ورود به آن را پیدا می کردند.” "مدیر مدرسه ما منضبط بود و یک تکنوکرات والا بشمار می رفت. ناظم مدرسه فرد روحانی محترمی بود که از حوزه علمیه نجف آمده بود. در مدرسه ما انضباط فراوانی حاکم بود.انضباطی که اعتراف می کنم تاثیر عمیقی بر من گذاشت. فعالیت های جانبی مدرسه انساندوستانه بودند. شاگردان در روزهای تعطیل با هماهنگی والدینشان در بیمارستان ها به عیادت بیماران رفته و در پرورشگاه ها ساعاتی را با کودکان یتیم سپری می کردند. به آنها هدیه داده و به دلجویی از دل های دردمند می پرداختند.قدمت ساختمان مدرسه ما به دوران قاجار باز می گشت. بنایی که اکنون در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.”

وی در ادامه خاطرات دوران جوانی به مرگ تلخ پدر اشاره کرده و می نویسد: "آن چه مسیر زندگی ام را تغییر داد درگذشت پدرم بود.ایشان به تازگی از سفر حج تمتع بازگشته بودند که طی یک سانحه تصادف در حین کشاورزی در روستای نوجه ده نمین دارفانی را وداع گفتند. زمانی که تازه پا به سن جوانی گذاشته بودم و تجربه چندانی نداشتم. نمی دانستم ظاهر و باطن آدم ها چقدر با هم فرق دارند. با این وصف مسئولیت سرپرستی خانواده شش نفری بر دوشم سنگینی می کرد. پس از آن با فراز و نشیب های فراوانی روبرو شدم. مدتها سپری شد تا خود را پیدا کنم. پس از آن نقش مادرم پررنگ تر و بیشتر شد و اعتماد به نفسی که او به من داد بسیار راهگشا بود. باید کارهای به جا مانده از پدر را دنبال می کردم. باید تحصیلات عالیه ام را ادامه می دادم. باید شرایط خواهران و برادرم را سامان می بخشیدم. در این بستر لطف خداوند شامل حالم شد.”حمد حسین زاده در فروردین ۱۳۶۷ به استخدام بانک ملی درآمد. استخدامی که آغازش همراه با تحصیلات بانکی بود، نوع استخدامی که احتمالاً فقط یک بار در تاریخ بانک رخ داد، پس از اتمام تحصیلات بانکی از پشت باجه در شعب مختلف مشغول به کار شد، یک سال در شعبه اردبیل،کم و بیش در تمامی دوایر ارزی و اعتباری گرفته تا حسابداری فعالیت کرد. سپس در شعبه شهرستان نمین به عنوان کارمند پشت باجه بمدت سه سال و نیم مشغول بکار شد. با بازگشت به اردبیل با عنوان معاون شعبه ۵ که عضو ارشد مدیریتی به شمار می رفت فعالیت نمود، وی شش سال بعنوان مدیر حراست بانک ملی اردبیل اشتغال داشت، سپس به ترتیب مسئولیت های شعب درجه چهار و پنج، رئیس دوایر درجه دو و یک، معاون شعبه درجه یک و رئیس شعبه ارزی و ریالی مرکزی اردبیل که نزدیک به ۱۲۰ نفر پرسنل داشت را بر عهده گرفت.

دکتر حسین زاده زمانی مسئول شعبه مرکزی اردبیل شد که آن شعبه در شرایط بحرانی بسر می برد. روزهای طاقت فرسایی سپری کرد و با توکل و استعانت به پروردگار به کمک همکارانش نه تنها توانست بر دشواری ها فائق آید بلکه آن شعبه عنوان یکی از بهترین شعب بانک ملی در آن دوره را کسب کرد. شیوه مدیریتی که حسین زاده برای عبور از بحران در آن شعبه بکارگرفت نوعی "مدیریت مشارکتی” بود. آن چه که دستمایه پایان نامه برخی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ها شد. سپس وی مدتی رئیس حوزه شد و آن گاه طی چند سال ریاست اداره امور شعب استان های اردبیل و گیلان را بر عهده گرفت.

سپس ریاست اداره سازمان و روش های بانک ملی که یکی از ادارات بسیار تخصصی و مهم است را برعهده گرفت. از آن جایی که از صف به ستاد رفته بود احساسش بر این بود دیدگاه ها و نیازهای صف را به روشنی درک کرده است. آن چه که تاثیر فراوانی بر تصمیم گیری هایش برجای گذاشت.با توجه به سوابق درخشان و ماندگار دکتر حسین زاده در زمینه بانکداری، وی از دی ماه ۱۳۸۶ در هیئت مدیره مردمی ترین و بزرگترین بانک کشور و جهان اسلام انتخاب و منصوب شد.

دکتر محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره بانک ملی و ازجمله مدیران موفق، مدبر و پاکدست بانک ملی ایران بعنوان بزرگترین بانک جهان اسلام می باشند.حسین زاده در کنار مسئولیت های اجرایی و تلاش های فراوانش از ادامۀ تحصیلات دانشگاهی غافل نماند. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت ادامه داد. و در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت استراتژیک دانشگاه صنایع تهران می باشد و در مرحلۀ نگارش پایان نامه است.

ایشان در کنار تمامی این امور در عرصۀ نگارش در مطبوعات نیز فعالیت دارد و مقالات متعددی در زمینۀ اقتصاد و بانکداری نگاشته است (مقالات "بانک های نفرین شده” و "لشکرکشی فیل های سپید برابر بانک ها” در میان کارکنان شبکه های بانکی کشور بازتاب بسیار خوبی داشته است). وی در زمینۀ بانکداری اسلامی نیز فصل نوینی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی را به نام خود به ثبت رسانیده است.او در میان تمامی این فعالیت ها نگاه ویژه ای به نسل آینده بانکداری ایران دارد و بر آن است تا تجربیات و دانش خود را به دانشجویان منتقل نماید.

نامبرده در بین کارکنان بانک ملی در سراسر کشور محبوبیت خاصی دارند بطوریکه چند سال قبل وبلاگ هواداری ایشان توسط دوستدارانش راه اندازی شده بود.

فرزند خیر اردبیلی که مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام شد!

برخی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های محمدرضا حسین زاده بشرح ذیل می باشد:

عضو هیئت‌ مدیره بانک ملّی ایران از سال ۸۶ تاکنون.

رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران.

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران.

مسئول ستاد نوآوری بانک ملّی ایران.

رییس هیئت‌ مدیره شرکت هلدینگ توسعه ملی.

رییس هیئت‌ مدیره شرکت آزاد راه قزوین-زنجان-تبریز.

عضو هیئت‌ مدیره شرکت کشت و صنعت پارس.

دبیر کمیسیون فنی سازمان و روش‌های بانک‌های کشور.

رییس اداره‌ کل سازمان و روشهای بانک ملّی ایران.

مدیر امور شعب بانک ملّی استان گیلان.

(در جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیر نمونه استان گیلان برگزیده شدند.)

مدیر امور شعب بانک ملّی استان اردبیل.

(مدیر نمونه بانک ملی استان اردبیل)

گزارش: علی حقی

فرزند خیر اردبیلی که مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام شد!

فرزند خیر اردبیلی که مدیرعامل بزرگترین بانک جهان اسلام شد!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
انتصاب به جا شایسته و ارزشمند جناب اقای دکتر حسین زاده را به به عنوان رییس هیت مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران را تبریک گفته و خوشحالی خودم را از صمیم قلب اعلام میکنم و واقعا مسرورم و این انتصاب را به ایشان و خانواده محترمشان وبه مر دم شریف اردبیل و ایران اسلامی تبریک عرض میکنم جناب دکتر حسین زاده از مدیران خوش فکر و پاکدست و مبتکر نظام بانکی کشور بوده و با توجه با شایستگیهای فردی مراحل ترقی را پله به پله طی نموده است برای ایشان در مسولیت جدید ارزوی توفیق روز افزون را ارزومندم و امیدوارم همانند مسولیتهای گذشته اش منشا خیر و برکت برای نظام اسلامی و مردم باشد
دكتر نمين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
تبريك قلبي ما را پذيرا باشيد
دشتی مرنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
فرزند شایسته دارالارشاد، این انتصاب ثمره خوش فکری و پشتکار شماست، که به حق شایسته ی آن هستید. انشاء الله منشاء برکات کشور عزیزمان خواهد شد........
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
تبریک و امیدوارم به لطف خداوند موفق و موید باشند.
حمید گلی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
تبریک به فرزند شایسته نمین و آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشان
عسگر گنجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
باسلام و عرض ارادت:بنده خبرنگار صداوسیمای مرکز اردبیل هستم و از اینکه جنابعالی به این سمت والا برگزیده شدید مفتخریم.
رضوان بخشی خشه حیران نمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
انتخاب دکترحسین زاده به مدیرعامل بانک ملی بخدانمی توانم چطوری بیان کنم خوشحالی بنده حقیرسالهاپیش ازخانواده ایشان شناخت دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
فرزند خیر باشه هیچ وقت خاوری از اب در نمیاد . چون با مال و امانت مردم بزرگ نشده و کمبود و نداری هم ندیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار