رئیس اداره محیط‌زیست انسانی حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل از نهایی شدن لیست دستگاه‌های صرفه‌جو در استان متناسب با مؤلفه‌های مدیریت سبز خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 12 June 2016

عبدالحسین رحیمی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: مؤلفه‌های مدیریت سبز دستگاه‌ها در چهار بخش میزان مصرف آب، برق، گاز یا سوخت و کاغذ ارزیابی می‌شود.

وی افزود: در مصرف برق به ترتیب دستگاه‌های شهرداری اردبیل، بهزیستی، دارایی و فنی و حرفه‌ای بیشترین میزان صرفه‌جویی را داشته‌اند.

رئیس اداره محیط‌زیست انسانی حفاظت از محیط‌زیست استان افزود: در میزان مصرف آب بیشترین صرفه‌جویی در دانشگاه محقق اردبیلی، دارایی، بهزیستی و تعاون و کار مشاهده می‌شود.

به گفته رحیمی در میزان مصرف سوخت به ترتیب دستگاه‌های بهزیستی، پزشکی قانونی، هواشناسی و شرکت گاز بیشترین صرفه‌جویی را داشته‌اند.

وی تأکید کرد: در میزان صرفه‌جویی در مصرف کاغذ نیز به ترتیب تعزیرات حکومتی، تأمین اجتماعی، حج و زیارت و انتقال خون را می‌توان نام برد.

رئیس اداره محیط‌زیست انسانی حفاظت از محیط‌زیست استان متذکر شد: در ارزیابی کلی دستگاه‌های اجرایی می‌توان گفت به ترتیب استانداری اردبیل، دارایی، آموزش‌وپرورش، ثبت‌احوال و فنی و حرفه‌ای بیشترین میزان صرفه‌جویی را داشته‌اند.

رحیمی تصریح کرد: لیست اعلامی در واقع دستگاه‌هایی است که بیشترین میزان صرفه‌جویی را دارند و به این معنی نیست که در سایر دستگاه‌ها شاهد صرفه‌جویی در مصارف نیستیم.

وی با تأکید به اینکه نتیجه ارزیابی مصرف چهار مؤلفه ذکر شده در امتیاز گیری یک دستگاه اجرایی مؤثر است، اضافه کرد: در واقع توجه به صرفه‌جویی موارد ذکر شده میزان مسئولیت‌پذیری صیانت از منابع زیست‌محیطی یک دستگاه را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار