رئیس فدراسیون شطرنج گفت: فدراسیون ارتقا رده شطرنج آقایان به رده ۱۹ را برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۲۴۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 12 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،مهرداد پهلوان‌زاده پیش از ظهر شنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در بخش آقایان شطرنج ایران در رده ۳۹ قرار دارد که به نسبت سال‌های اخیر با ارتقا قابل‌توجه همراه است.

وی با بیان اینکه در بخش بانوان نیز رده فعلی ۲۰ است که به دنبال ارتقا آن به رده ۱۵ هستیم، اضافه کرد: اصلاح رده و ارتقا وضعیت شطرنج کشور در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه برگزاری مسابقات مدارس آسیا، مسابقات بین‌المللی فجر و مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور برنامه‌ریزی شده است، ابراز امیدوار کرد مجموع این مسابقات بتواند به بهبود وضعیت این رشته ورزشی منجر شود.

پهلوان‌زاده تعداد شطرنج‌بازان برخوردار از شناسنامه بین‌المللی در کشور را ۱۷ هزار نفر برشمرد و متذکر شد: در این میان استعدادیابی و ارتقا ظرفیت استان‌ها مورد تأکید است.

وی افزود: استان اردبیل یکی از استان‌ها با سابقه در رشته شطرنج است و جزو معدود استان‌هایی است که استاد بزرگ شطرنج دارد و به دلیل همین سابقه انتظار می‌رود این رشته ورزشی موردتوجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج این استان پتانسیل‌ها و استعدادهای رشته شطرنج شناسایی ‌شده و در رده‌های سنی مختلف استان قابلیت‌های خود را اثبات کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار