معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده محصولات و فراورده‌ها لبنی استان اردبیل به کشورهای همجوار صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 14 June 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، بهلول تکلوی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ مصرف شیر در اردبیل اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مصرف شیر در سطح استان انتظار می‌رود همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف در این حوزه به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در استان افزایش یابد.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ استفاده از شیر از دوران کودکی بیان کرد:‌ با توجه به اهمیت این امر براساس توافق انجام شده با آموزش و پرورش و با به کارگیری کارشناسان و مروجان در این حوزه فرهنگ مصرف شیر در مدارس استان اردبیل توسعه می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر این اساس کارشناسان جهاد کشاورزی در همایش‌های مختلف در سطح مدارس و کلاس‌های دانش‌آموزان حضور یافته و در زمینه فواید و ارزشمندی شیر به دانش‌آموزان اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند تا این امر زمینه ساز توسعه استفاده از شیر از دوران کودکی شود.

تکلوی با اشاره به مصرف پایین شیر و لبنیات در استان اردبیل تصریح کرد: توسعه و افزایش استفاده از شیر و لبنیات از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان اردبیل بوده که در این زمینه باید رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی لازم را داشته و مردم را نسبت به فواید استفاده از این ماده حیاتی آگاه کنند.

وی افزود: برگزاری جشنواره شیر یک گام مهم در راستای ترویج فرهنگ استفاده از شیر و اطلاع‌رسانی در زمینه فواید این ماده لبنی است تا بتوان از این طریق مصرف سرانه شیر را در استان که در حال حاضر 100 کیلوگرم در استان بوده افزایش و ارتقا داده و به میانگین‌های کشوری و جهانی نزدیک کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های انجام شده از بخش دام و دامداران در استان اردبیل اظهار کرد: در این زمینه با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده محصولات و فراورده‌ها لبنی استان اردبیل به کشورهای همجوار صادر می‌شود که این امر گامی مهم در راستای حمایت از دامداران و افزایش درآمدزایی در این حوزه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس کشاورزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
از موقعی که آقایان سروی و تکلوی مسئولیت جهادکشاورزی و معاونت تولیدات دامی راگرفتند متاسفانه بسیاری از واحدهای دامپروری در استان راکد و غیر فعال شدند از جمله از 90 واحد گاوداری شیری استان 37 واحد فعال و53 واحد غیر فعال یا از تعداد364 واحدپرواربندی گوساله 100واحدفعال و221واحدغیرفعال و43 واحدنیمه فعال و63درصد واحد مرغداری تخمگذار غیرفعال و یا58در صد واحدهای یرواربندی بره غیرفعال می باشد دست این مدیران درد نکند با این همه تعطیلی واحدهای دامپروری که متاسفانه همیشه دارند مصاحبه می کند آیا با مصاحبه کردن مشکل واحدهای تولیدی حل خواهدشد..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
اگر این آماردرست باشد لازم است این مدیران با دادان استعفا از تولیدکنندگان عذرخواهی کنند و کا ررا به افرادکاردان و شایسته واگذار کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار