رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: باید محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگان قانون‌گریز و خطرآفرین اعمال شود.
کد خبر: ۲۴۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 14 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حجت فتاحی صبح امروز در جلسه بررسی علل و عوامل تصادفات برون‌شهری در اردبیل اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان اردبیل مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین سبقت غیرمجاز است که در قوانین جدید برخورد جدی با چنین جرایمی پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تنها افزایش جریمه نقدی در پیشگیری از حوادث رانندگی کارساز نیست، گفت: در کنار این موضوع باید دادن برخی امتیازات به رانندگان قانونمند نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: باید محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگان قانون‌گریز و خطرآفرین اعمال شود.

فتاحی بر این موضوع مهم که تنها افزایش جریمه در پیشگیری از حوادث رانندگی و تصادفات کارساز نیست، تأکید کرد: باید در کنار این موضوع برخی امتیازات اجتماعی برای رانندگان قانونمند پیش‌بینی و در مقابل محرومیت‌هایی برای رانندگان قانون‌گریز و خطرآفرین اعمال کرد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع عدم اعمال قانون نتایج مثبت و تأثیرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی به دنبال دارد، افزود: توجه به این موضوع مهم ضروری است ولی نباید عملکرد ما را تحت الشعاع خود قرار داده و ظلمی را متوجه رانندگان قانونمند کند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه در مجموع 171 تخلف راهنمایی و رانندگی فقط 41 مورد آن مشمول افزایش شده است، گفت: مجموعه پلیس راه تلاش حداکثری دارد تا رانندگان و مسافران در جاده‌های ایمن و کم خطر به مسافرت‌های خود پرداخته که در این میان قانونمندی رانندگان و مشارکت آنان با پلیس ضروری و اجتناب ناپذیر است.

فتاحی عنوان کرد: پلیس باید یک روانشناس تمام عیار باشد تا بتواند با شناخت موقعیتی که در آن قرار دارد اقدامات و فعالیت‌های خود را درست و منطقی انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار