مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به زودی شهریه مدارس غیردولتی و انتفاعی در استان اردبیل اعلام و بر اساس نرخ‌های اعلام شده ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 14 June 2016

احمد ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از اول خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در پایه اول باید به پایگاه‌های سنجش آمادگی نوآموزان که از 16 خرداد ماه در مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان فعال شده مراجعه کرده و بعد از دریافت شناسنامه سلامت فرزندانشان آنها را در پایه اول ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به زودی شهریه مدارس غیردولتی و انتفاعی در استان اردبیل اعلام شده و بر اساس نرخ‌های اعلام شده ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود.

ناصری افزود: به غیر از دوره‌های میان پایه‌ای ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان در مدارس و بدون مراجعه آنها با توجه به سوابق تحصلی‌شان و در سامانه ثبت‌نامی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده از طریق مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی در مورد دو پایه ورودی یعنی هفتم و دهم تحصیلی نیز بیان کرد: دانش‌آموزان ورودی به پایه سال اول دوره اول متوسطه و همچنین سال اول دوره دوم متوسطه باید در هنگام ثبت‌نام مدارک مورد نیاز را ارائه کنند تا ثبت‌نام آنها انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از اول تیرماه ثبت‌نام دانش‌آموزان شتاب بیشتری می‌گیرد که انتظار داریم اولیا به زمان تعیین شده برای ثبت‌نام و مدارکی که در محدوده محل سکونتشان قرار دارد توجه کنند، افزود: بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است.

ناصری در مورد دریافت هزینه از اولیای دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام گفت: مدیران مدارس حق دریافت وجهی از اولیای دانش‌آموزان را به هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ندارند.

وی بیان کرد: هزینه کتاب، بیمه حوادث و همچنین سنجش آمادگی نوآموزان از اولیا دریافت می‌شود و به غیر از آن هیچ کس حق ندارد ریالی از اولیا دریافت کند البته اولیا نیز در طول سال تحصیلی باید به مدارس برای تامین برخی از هزینه‌ها کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تا آخر خرداد ماه شهریه مدارس غیردولتی مصوب و ابلاغ خواهد شد افزود: مدیران این مدارس موظفند رقم شهریه را در معرض دید اولیا قرار دهند تا اولیا از پرداختی‌های خود مطلع باشند.

ناصری افزود: البته قرار است هزینه برخی از خدمات همچون تغذیه، سرویس مدارس و ... خارج از شهریه تعیین شده به اطلاع اولیای دانش‌آموزان برسد تا آنها در جریان این پرداختی‌ها خارج از شهریه مصوب باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار