نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی تبعیض وحشتناک و باورسوزی حقیقی در بین مردم است که ضرورت دارد نسبت به رفع این آسیب اقدام شود.
کد خبر: ۲۴۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 17 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: از پرداخت‌ها و حقوق‌های نجومی که یک تبعیض وحشتناک و عامل باورسوزی حقیقی در بین مردم است انتقاد داریم و ضرورت دارد نسبت به رفع این آسیب اقدام شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به وجوب زکات و اندازه آن گفت: وجوب زکات و اندازه زکات را اساسی‌ترین گام از طرف خداوند متعال برای ریشه‌کن کردن فقر می‌دانیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری افزود: فرمایش هفته گذشته مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه به صنایع کوچک و متوسط، راهکار مهم برای حل مشکل رکود و بیکاری و موجب تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

عاملی از مسؤولان خواست در عمل به این دستورالعمل که از بنیان‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، واحدهای کوچک و متوسط که ظرفیت اشتغال و درآمدزایی خوبی دارد را تعریف و از واحدهای موفق به عنوان الگو استفاده کنند.

وی از جهاد کشاورزی که در راستای اصلاح الگوی کشت در استان 97 تن پیازچه زعفران در هشت شهرستان استان توزیع کرده و همچنین از توزیع 37 هزار اصله نهال پسته در منطقه ارشق و فراهم کردن مقدمات کشت بادام زمینی در 60 هکتار از منطقه خلخال و بیله‌سوار قدردانی کرد.

عاملی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت در دشت اردبیل و پیدا کردن کشت جایگزین برای سیب‌زمینی ضروری است.

وی از نمایندگانی که طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده‌اند، تجلیل و آن را اقدامی بسیار شایسته و ضروری و تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور دانست.

امام جمعه اردبیل با دعوت دولت به اولویت‌بندی برای اقدامات خود، پرداخت وام ازدواج به جوانان را بسیار حیاتی دانست و اضافه کرد: مسأله ازدواج و حفظ عفت و سامان یافتن جوانان قطعاً در اولویت اول است.

عاملی از مجلس شورای اسلامی خواست حتماً به موضوع تعطیلی وام ازدواج ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تحسین احراز رتبه اول استان اردبیل از جهت نرخ مشارکت اقتصادی و احراز بالاترین درصد نسبت اشتغال در کشور، مسؤولان را به تلاش مضاعف فراخواند.

وی با اشاره به خسارات تگرگ که دو هفته پیش در پارس‌آباد اتفاق افتاد، از مسؤولان خواست از منابع حوادث غیر مترقبه در جبران خسارت کشاورزان اهتمام خاصی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
دربیمارستان فاطمی اردبیل پزشک تازه کار 70میلیون حقوق میگیرد.عدالت یعنی این!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار