«رييس‌جمهور دوره‌هاي نهم و دهم» اين سمتي است كه با آن براي اطرافيانش حكم مي‌زند. در روزهايي كه همه اطرافيان محمود احمدي‌نژاد دست به كار شده‌اند تا او را براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده به عنوان يك چهره معرفي كنند، او هم دست به قلم شده است تا به ياد هشت سال رياستش بر دولت‌هاي نهم و دهم حكم بزند.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 22 June 2016

اين‌بار محمود احمدي‌نژاد براي سه نفر از اطرافيانش كه البته حلقه اول او را تشكيل مي‌دهند دست به قلم شده است. دو نفر از اين سه نفر همين حالا حكم قضايي دارند. حميد بقايي به قيد كفالت آزاد است و علي‌اكبر جوانفكر به گذراندن ٩١ روز حبس محكوم است كه اگر قطعي شود بايد براي گذراندن آن راهي زندان شود. محمود احمدي‌نژاد ديروز براي سه نفر حكم زد. عبدالرضا شيخ الاسلامي كه روزگاري وزير كار دولتش بود و وزارتش قرباني «سعيد مرتضوي» شد؛ هرچند نامش با يكشنبه سياه مجلس گره خورده است اما ديروز از محمود احمدي‌نژاد براي مسووليت دفتر او حكم گرفته است.

نفر بعدي كه ديروز از او حكم گرفت حميد بقايي است. مردي كه روزگاري دستيار ويژه او بود و خرداد ماه سال گذشته بازداشت و دي ماه سال گذشته نيز پس از هشت ماه از زندان به قيد كفالت آزاد شد. هنوز شرايط پرونده او نيز دقيقا مشخص نيست اما حالا او با يك حكمي كه از محمود احمدي‌نژاد گرفته است به سمت «معاون پشتيباني و امور اجرايي دفتر رييس‌جمهور دوره نهم و دهم» منصوب شده است. نفر بعدي اما علي اكبر جوانفكر است. هنوز دو روز از خبر حكم سه ماهه بازداشت او نيامده است كه محمود احمدي‌نژاد او را به عنوان مشاور رسانه‌اي خود انتخاب كرده است.

مسلما پيش از اين هم تقسيم كار لازم در دفتر ولنجك وجود داشته است اما اينكه اين مرتبه احمدي‌نژاد حكم صادر مي‌كند، آن را رسانه‌اي كرده و تصاوير حكم‌ها را نيز در سايت‌هاي نزديك به خود منتشر مي‌كند بي‌شك معناي ديگري دارد. معنايي كه احتمالا بي‌ارتباط با مصاحبه‌هاي متعدد و رنگارنگ اين روزهاي اطرافيان آنها نيست. هر چقدر هم كه در اين ميان اطرافيانش از درخواست‌هاي مردمي براي ورودش به انتخابات بگويند يا از احتمال رقابت او با حسن روحاني در انتخابات خرداد سال آينده، اما همگي آنها مي‌دانند كه نه آنچنان حمايتي از سوي اصولگرايان كه روزگاري جناح حامي‌اش بوده، خبري است و نه اينكه درخواست‌هاي مردمي آنقدر‌ها است. محمود احمدي‌نژاد اما بر اساس اكثر پيش‌بيني‌هايي كه اين روزها مطرح است قصدي جز شكستن آرا و نماندن تا صحنه آخر رقابت انتخابات رياست‌جمهوري ندارد.

قصدي كه با تحركات اين روزهاي اطرافيانش نيز همخواني كامل دارد. در اين ميان اما احمدي‌نژادي‌ها هنوز هم حكم صادر كردن را دوست دارند و هرچه كه هست محمود احمدي‌نژاد با صدور حكم‌هاي روز گذشته، دو چيز را نشان داد؛ اول آنكه هنوز هم به حلقه اول يارانش با وجود پرونده‌هاي قضايي اعتماد كامل دارد و هم اينكه قصد قطع همكاري با آنها را ندارد هرچند كه هنوز مرد اول حلقه اول او يعني اسفنديار رحيم مشايي از صدور چنين حكم‌هايي محروم شده و رامسرنشين شده است.

منبع:روزنامه اعتماد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
مشايي خودش قبلا اعلام كردكه براي هميشه ازصحنه سياست وفعاليتهاي سياسي خارج مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
خب مي ژه نمي تواند حكم بزند. ژدر يه خانواده سه نفر هم مي تواند براي فرزندانش حكم بزند ديگه رئيس جمهور هشت ساله كشور نمي تواند براي دفترش حكم بزند.
همين كارها و حرفها را مي زنيد كه مردم ديگه حالشون از شما راستگوبان به هم مي خورد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار