فرماندار گرمی مغان از آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث پالایشگاه نفت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 22 June 2016

میرعلی رحیمی زاد، روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت سهامی خاص مجری پالایشگاه نفت، سازنده تجهیزات و تاسیسات نفتی در تبریز و جنوب کشور است و 20 هکتار از اراضی ملی بخش موران شهرستان گرمی مغان برای احداث پالایشگاه نفت در این شهرستان واگذار خواهد شد.
وی افزود: مجری این طرح با خرید نفت خام از جمهوری آذربایجان و انتقال آن به گرمی مغان نسبت به پالایش و استحصال 32 نوع محصول از آن اقدام و تولیدات خود را به آن کشور و مراکز متقاضی داخل کشور عرضه خواهد کرد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذار مجری طرح پالایشگاه نفت گرمی مغان به شکل سواپ (معامله پایاپای) عمل خواهد کرد و نفت خام مورد نیاز آن در فاز اول با استفاده از تانکرهای حمل نفت از جمهوری آذربایجان تامین خواهد شد.
رحیمی زاد بیان کرد: مجری این طرح مقدمات اولیه همکاری های اقتصادی خود را با طرف های مقابلش درجمهوری آذربایجان انجام داده است و فرمانداری گرمی مغان نیز در این راستا ایجاد گمرک اختصاصی نفت را در این شهرستان پیگیری می کند.
او ادامه داد: بر اساس ادعای سرمایه گذار این طرح، تجهیزات پالایشگاه نفت مغان، های تکنیک (پیشرفته) خواهد بود و تلاش می کنیم تا بعد از اخذ استعلام زیست محیطی و تمهید سایر مقدمات، کلنگ اجرای آن در سال جاری به زمین زده شود.
فرماندار گرمی مغان گفت: پالایشگاه نفت گرمی مغان در فاز اول به طور مستقیم زمینه اشتغال 250 نفر و بعد از تکمیل، فرصت شغلی حدود پنج هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
رحیمی زاد افزود: اختصاص حدود 100 سهم از شرکت سهامی مجری طرح برای امور خیریه و تامین بنزین رایگان تعدادی از دستگاه های دولتی از مزایای دیگر احداث پالایشگاه نفت در گرمی مغان خواهد بود.
گرمی مغان به فاصله 110 کیلومتر در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و بخش مرزی موران از مناطق محروم این شهرستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار