مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ورود بانوان به حوزه اقتصاد گردشگری و مدیریت مالی آن ضروری است.
کد خبر: ۲۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 22 June 2016

به گزارش تابناک اردبیل،کریم حاجی‌زاده در نشست مشترک با بانوان فعال در حوزه گردشگری اردبیل تصریح کرد: اگر بخواهیم تاریخ توسعه جوامع مختلف را بررسی کنیم، نقطه فراز زمانی است که توسعه به واسطه بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

وی افزود: هر کجا دولت‌ها به نقش بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد توجه داشته‌اند موفق عمل کرده‌اند و برای توسعه مسیر مطلوبی فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فعالیت انجمن بانوان حامی توسعه صنعت گردشگری ایران را فرصتی برای حضور بانوان فعال در عرصه اقتصادی و حتی فرهنگی و هنری دانست و افزود: انتظار می‌رود بانوان در قالب این انجمن تأثیرگذار عمل کنند.

حاجی‌زاده با اذعان به اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و بی‌توجهی به این ظرفیت به منزله بی‌توجهی به نیمی از جمعیت فعال است، اضافه کرد: حضور بانوان در حوزه اقتصاد گردشگری ضروری است و انتظار می‌رود به واسطه انجمن‌هایی از این دست این حضور پررنگ‌تر شود.

وی معتقد است هر کجا بانوان وارد امور اجرایی و عملیاتی گردشگری شده‌اند شکل و فرم اجرا متفاوت و به مراتب موفق‌تر بوده و با توجه به اینکه گردشگری زیرشاخه خدمات محسوب می‌شود بانوان در این بخش می‌توانند خالق تاثیرات قابل‌توجه باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان دید متفاوت بانوان را ضرورتی دانست که باید در حوزه گردشگری استان به کار گرفته شود و حمایت از فعالیت بانوان را از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی استان خواند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار