مدیر زمین و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما در تولید مسکن در استان اردبیل به شرایط تعادل رسیدیم و حتی واحدهایی خالی در استان اردبیل داریم.
کد خبر: ۲۵۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 22 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهرام باباخانی در نشست هماهنگی دستگاه‌های حوزه مسکن در شعب بانک مسکن استان اردبیل اظهار کرد: با اجرای سیاست قبلی تولید مسکن مهر اتفاق خوبی در استان اردبیل در تولید بیش از 62 هزار واحد مسکن مهر انجام شد به طوری که صاحبان بخش عمده‌ای از این واحدهای‌های مسکونی تسهیلات خود را گرفته و کار در مرحله فروش اقساطی است.

وی استان اردبیل را جزو استان‌های با حاشیه کمتر در تولید مسکن مهر و پیشتاز در تکمیل این واحدها اعلام کرد و گفت: هر چند ممکن است برخی کاستی‌های مسکن مهر در سال‌های آینده نیز گله‌مندی‌هایی را به همراه داشته باشد اما امسال تلاش می‌کنیم تا پرونده مسکن مهر در استان اردبیل بسته شود.

مدیر زمین و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما در تولید مسکن در استان اردبیل به شرایط تعادل رسیدیم و حتی واحدهایی خالی در استان اردبیل داریم.

باباخانی سیاست جدید راه و شهرسازی را آغاز پروژه‌های مشارکتی با اولویت ساخت و ساز با فناوری‌های جدید و نوین اعلام کرد و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت پیمانکاران درست و مناسب استفاده شود.

وی به پیشنهاد خود در مورد تامین مسکن برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد و محرومان اشاره کرد و گفت: در حالی که ما به تولید متعادل در مسکن دست پیدا کردیم اما با قیمت بالا امکان خرید مسکن برای نیازمندان جامعه وجود ندارد که بهتر است همه ساله بخشی از ساخت و سازها و واگذاری مسکن با تامین تسهیلات بلاعوض برای این قشر احداث و تحویل آنها شود.

مدیر زمین و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در این زمینه ما آمادگی داریم زمین رایگان در اختیار متولیان به ویژه جامعه خیرین قرار دهیم تا ساخت و ساز انجام شود.

باباخانی از همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین آب، برق، گاز و سایر انشعابات قدردانی کرد و گفت: البته پیمانکاران ما با توجه به توان نقدینگی می‌توانند در این حوزه نیز موفق عمل کنند.

65 درصد سرمایه ملی کشورهای در حال توسعه در بخش ساخت و ساز هزینه می‌شود

مدیر شرکت توسعه مسکن استان اردبیل نیز با بیان اینکه خروج مسکن از رکود، رونق سایر بخش‌ها را نیز به همراه دارد تصریح کرد: 65 درصد سرمایه‌های ملی کشورهای در حال توسعه در بخش ساخت و ساز هزینه می‌شود.

مهدی فتحی با بیان اینکه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات با آمار بسیار بالا موفق عمل کرده و توانسته به جامعه هدف خدماتی را ارائه کند گفت: امروز در دنیای رقابتی که شکل گرفته باید در کنار تولید به امر تبلیغات اهمیت جدی بدهیم چرا که بی‌اطلاعی از فعالیت‌های گسترده بانک مسکن و تسهیلات پرداختی شایسته این مجموعه پرتوان نیست که ضرورت دارد اطلاع‌رسانی‌های پررنگ و در دنیای رقابت سهم جدی از تبلیغات حوزه مسکن را این مجموعه عهده‌دار شود.

وی یادآور شد: بانک مسکن علاوه بر ساخت مسکن و خرید آن در تقویت حوزه‌های نظام مهندسی تسهیلاتی را پرداخت می‌کند که این تسهیلات زمینه‌ساز یک حرکت موثر و راهگشا است.

مدیر شرکت توسعه مسکن استان اردبیل علاقمندی مردم را به احیای بافت فرسوده و تشکیل پرونده‌های متعدد در این زمینه را بیان کرد و گفت: پرونده‌های متعددی در شهرداری موجود است که منتظر پرداخت تسهیلات بافت فرسوده هستند که رونق این کار می‌تواند به رونق‌بخشی فعالیت‌های دیگر اقتصادی نیز منجر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار