مدیرعامل موسسه ریحانه اردبیل گفت: کلینیک تخصصی سرطان در اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 23 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی سرابیان شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد راه‌اندازی موسسه ریحانه در حمایت از بیماران سرطانی در اردبیل اظهار کرد: با تامین زمین از سوی عبدالرحیم جلایی عملیات احداث ساختمان کلینیک تخصصی ریحانه برای تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان آغاز شده و این پروژه در پنج طبقه به مساحت هزار و 790 مترمربع زیربنا با طراحی مناسب در حال اجرا است.

وی گفت: طبقه زیرزمین این پروژه شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و طبقه همکف و دو طبقه بالا شامل اتاق معاینه و همچنین سوئیت و واحد مداوای بیماران است که به عنوان مطب و درمانگاه تخصصی برای بیماران سرطانی در حال احداث است.

مدیرعامل موسسه ریحانه اردبیل گفت: کلینیک تخصصی سرطان در اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرابیان با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه 2 میلیارد تومان هزینه شده که همه هزینه‌ها را خیرین متقبل شده است،یادآور شد: پروژه با 90 درصد پیشرفت آماده تکمیل و راه‌اندازی است و امیدواریم در این زمینه موفق عمل کرده و با جذب پزشکان به این مجموعه بتوانیم خدمات مطلوبی را به بیماران و مراجعان ارائه کنیم.

وی با قدردانی از شورا و شهرداری در صدور پروانه رایگان برای احداث این پروژه و همچنین همراهی خیرین تصریح کرد: روز پنجم تیرماه از ساعت 15 تا 20 ساختمان در حال احداث ریحانه به صورت کلینیک تخصصی آماده بازدید خیرین و پزشکان است که می‌توانند در محل پروژه سئوالات و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

مدیرعامل موسسه ریحانه اردبیل به فعالیت 6 ساله موسسه در کمک به بیماران سرطانی اشاره کرد و گفت: تمام عملکرد مالی و خدمات ارائه شده ما در این مدت موفقیت‌آمیز بوده به طوری که ما موفق شدیم برای دو هزار و 270 بیمار پرونده مراجعه و درمان تشکیل دهیم و بیش از 15 میلیارد و 700 میلیون ریال پرداختی به این بیماران را به همت خیرین شاهد بودیم.

سرابیان یادآور شد: به همین میزان در مراکز پزشکی کلینک‌ها و درمانگاه‌ها مرکز طب هسته‌ای رادیولوژی و سایر مراکز درمانی با ارائه معرفی نامه از موسسه خدمات رایگان به بیماران ارائه شده است.

وی با قدردانی از بانک ملی، پارسیان و مهر اقتصاد در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت سه ساله به خانوده‌های بیماران برای تامین هزینه‌های آنها گفت: اکیپ پزشکی موسسه ریحانه همه ساله در یوم شهادت امام صادق (ع) با مراجعه به روستاهای سنی‌نشین به بیش از 500 نفر از روستاییان ارائه خدمات می‌کند.

مدیرعامل موسسه ریحانه اردبیل یاد و خاطره شهید دکتر داود اصغری را به همراه پدر موسسات خیریه حاج لطیف نباتی‌مقدم و چهره‌های درخشانی همچون علیپور و فرنام را که عمرشان را وقف امور خیریه کردند گرامی داشت و گفت: موسسه ریحانه فعالیت‌های فرهنگی را نیز در مسیر آشنایی افراد جامعه از نحوه ابتلا به سرطان، کنترل این بیماری، اصلاح سبک زندگی، توجه به رژیم غذایی، تحرک و ورزش و فعالیت‌های بدنی و دیگر آگاهی‌بخشی انجام داده است.

سرابیان جلب و جذب کمک‌ها و هزینه‌های مراسم ختم، تهیه و توزیع موادغذایی و همکاری با سایر موسسات ومراکز خیریه را بسیار ضروری اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: کلینیک تخصصی سرطان امسال در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مجتمع سرطان‌شناسی باید در اردبیل راه‌اندازی شود

رئیس کمیته پزشکی موسسه ریحانه اردبیل نیز سرطان را از شایع‌ترین علل مرگ و میر بعد از سکته‌ها اعلام کرد و افزود: سرطان مری، معده، روده و سینه مادران از شایع‌ترین سرطان‌های استان اردبیل است.

ایرج فیضی ضرورت پیشگیری و درمان این بیماران را به هنگام ضروری خواند و گفت: ما در این استان نیازمند یک مجتمع کامل از مرحله تشخیص، پیشگیری و درمان و مداوای این بیماری تا مراحل مختلف هستیم که قرار بود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این جامع مجموعه جامع احداث و راه‌اندازی شود که با پیگیری مسؤولان استانی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: موسسه ریحانه دنبال اهداف خیرخواهانه و ایده‌آل در رفع آسیب‌ها و مشکلات جامعه در ابتلا به بیماری‌های مرگباری همچون سرطان است که ضرورت دارد مسؤولان امر فکری به حال شرایط موجود کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار