مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: با مراقبت‌ها و نظارت‌های دقیق در هفته‌های اخیر موفق شدیم هفت محموله گندم بی‌کیفیت وارداتی که عده‌ای سودجو قصد فروش آن را داشتند، توقیف کنیم.
کد خبر: ۲۵۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 23 June 2016

حسین نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: شش محموله گندم بی‌کیفیت وارداتی در گرمی و یک محموله نیز در اردبیل شناسایی شده و متخلفان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه گندم وارداتی به استان خوراکی محسوب نمی‌شود و با قیمت 900 تومان اغلب مصرف دامی دارد، تصریح کرد: ما همان ‌طوریکه اجازه ندادیم برخی دست‌های آلوده و نامحرم برنج و شکر وارداتی بی‌کیفیت را داخل شبکه توزیع کنند، قطعاً اجازه نمی‌دهیم تا این گندم‌ها نیز وارد شبکه خرید و فروش و یا کارخانجات آردسازی شود و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه آغاز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بنده اطلاعی از ورود گندم‌های وارداتی با مصرف دامی به کارخانه‌های آردسازی ندارم ولی باید گفت که تخلفات خارج از شبکه آرد در یک سال اخیر به حداقل رسیده و کیفیت تولید آب و نان نیز مطلوب‌تر شده است.

نجف‌زاده با بیان اینکه در فصل برداشت محصول گندم و خرید آن، واردات گندم هیچ معنایی ندارد، افزود: باید مسؤولان امر این ابهام را برطرف کنند که چه لزومی دارد گندمی را وارد کنیم که هیچ ارزش غذایی نداشته و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را افزایش داده است.

وی با قدردانی از ورود بهنگام اصحاب رسانه و خبرنگاران به موضوعات و مسائل مختلف بیان کرد: این چشم تیزبین و حس‌گرهای قوی خبرنگاران بود که به افشای حقوق نجومی و تلاش عده‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی جامعه منجر شد و ضرورت دارد در استان اردبیل نیز خبرنگاران با احساس مسؤولیت، به موقع و بهنگام در پرونده‌ها و موضوعات مختلف ورود پیدا کرده و با ارائه گزارش زمینه به حداقل رساندن آسیب‌ها را فراهم کنند.

نجف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌ما امسال یک وضعیت متفاوتی را در بازار و نرخ‌ها به نسبت سال‌های گذشته شاهد بودیم به طوریکه تورم جهنده کمتر اتفاق افتاده و یک تورم خزنده‌ای را در سطح بازار و جامعه شاهد هستیم.

وی دلیل این امر را حاکم شدن فضای رکود و کمتر شدن فضای رقابتی اعلام کرد و ادامه داد: قطعاً با راهکارهایی که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام می‌شود تلاش بر کنار رفتن سایه رکود اقتصادی در سطح جامعه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار