فرماندار پارس آباد مغان گفت: در سه سال گذشته 150میلیارد ریال برای توسعه و گسترش فرودگاه این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 23 June 2016

به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه فرودگاه پارس آباد افزود: این سرمایه گذاری با هدف
توسعه ، ترمیم ، بهسازی و روکش آسفالت باند فرودگاه ، محوطه سازی و خرید تجهیزات ناوبری انجام شده است.
وی با اشاره اهمیت فرودگاه در پیشرفت و رونق همه جانبه منطقه اظهار کرد: فرودگاه یکی از زیرساخت های مهم توسعه شهرستان و جزو مطالبات مهم و به حق مردم پارس آباد است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 36 میلیارد ریال برای اجرای طرح های توسعه ای از جمله روکش آسفالت باند این فرودگاه هزینه شده افزود: همه این سرمایه گذاری ها زمانی به ثمر خواهد نشست که مردم شریف منطقه مغان شاهد برقراری پروازهای منظم در این فرودگاه باشند.
وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار تبعه آذری از طریق گمرگ بیله سوار وارد کشور می شوند بیان کرد: شمار قابل توجهی از این تعداد با هدف گردشگری ، درمان و زیارتی از مسیر تزانزیتی این شهرستان عازم تهران و دیگر شهرهای کشور می شوند .
به گفته وی ، وجود کشت و صنعت های بزرگ مغان و پارس ، دانشگاه ها و اجرای پروژه های بزرگ آب و خاک و کشاورزی که به لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب مبلغ کلانی از محل اعتبارات رودخانه های مرزی به این طرح ها اختصاص یافته ، ضرورت بازگشایی فرودگاه این شهرستان برای سهولت در تردد و سرکشی و نظارت مهندسان و ناظران و کارشناسان را دوچندان کرده است.
فرماندار پارس آباد با اشاره به برنامه زمان بندی ارایه شده در زمینه انجام پروژه روکش آسفالت باند خواستار تسریع در روند اجرای عملیات شد.
وی از تخصیص اعتبار لازم برای جاده دسترسی فرودگاه در شورای برنامه ریزی در سال جاری خبر داد و نسبت به انجام هرگونه همکاری و هماهنگی لازم برای رفع موانع و پیشبرد امور قول مساعد داد.
مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل نیز گفت: هم اکنون طرح های توسعه فرودگاه پارس آباد با شتاب خوبی در حال اجراست.
سید فخر‌الدین هاشمی ضمن قدردانی از پیگیری ها و همکاری های فرمانداری پارس آباد ، افزود: با گشایش فرودگاه پارس آباد ، زمینه برای رشد و توسعه هرچه بیشتر منطقه مغان و استان اردبیل فراهم خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، پیش از بازدید مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل و فرماندار پارس آباد از فرودگاه پارس آباد در
جلسه ای 'سید پیمان آتش زر' را به عنوان سرپرست این فرودگاه معرفی و از خدمات شش ساله ' محمد مهدی سرگزی' مدیر قبلی فرودگاه پارس آباد قدردانی شد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار