دبیر اتاق بازرگانی اردبیل گفت: تثبیت قیمت ارز برای صادرات سم مهلک است که باید مسؤولان و متولیان از آن پرهیز کنند.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 24 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین وثوقی ایرانی در جلسه خوشه فرش در اردبیل اظهار کرد: به دلیل آن که ما در داخل کشور تورم داریم و با تورم کمتری در خارج از کشور و حتی در حد صفر روبه‌رو هستیم، این تثبیت قیمت ارز توان رقابت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم روز به روز صادرکنندگان ما توانمند شده و در رقابت با رقبا از صحنه عقب نمانند، شایسته است اجازه ندهیم تا تثبیت قیمت ارز رخ بدهد.

دبیر اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه ما از صادرات فرش و دوران طلایی شکل گرفته در این زمینه افول کردیم و نتوانستیم جایگاهمان را حفظ کنیم، گفت: اگر زمانی فرش دستباف ایران جزو کالاهای ممتاز صادرات غیرنفتی بود، الان این جایگاه به شدت تنزل کرده و فرش جزو 10 کالای صادراتی نیز محسوب نمی‌شود.

وثوقی ایرانی با قدردانی از شهرک صنعتی اردبیل در تلاش برای راه‌اندازی خوشه‌های تولید فرش و احیای این هنر صنعت بی‌نظیر ایرانیان افزود: ضرورت دارد بستر و فرصت فراهم شده را غنیمت بدانیم و در توانمندسازی بخش تولید و صادرات فرش گام‌های اساسی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیاست‌های غلط ما در گذشته در حوزه صادرات و تثبیت نرخ ارز بازار فرش را دچار تلاطم کرده بود که ضروری است با یک برنامه‌ریزی درست سعی کنیم تا هویت خودمان را در قالب تولید فرش دستباف مورد حمایت جدی قرار دهیم.

دبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل تعدد رقبای عرضه و صادرات فرش را یادآور شد و اضافه کرد: در این بازار آنچه که مهم به نظر می‌رسد توجه به تولید با کیفیت، استاندارد و بها دادن به ذائقه و خواسته مشتریان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار