عامل توسعه خوشه صنعتی فرش استان اردبیل گفت: صادرات فرش اردبیل باید با برند مشخص و با عنوان با مسمایی انجام شده تا شهرت و آوازه شهر اردبیل جهانی و بین‌المللی شود.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 24 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اسحاق رسولی عصر امروز در جلسه خوشه فرش در اتاق اردبیل و با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران فعال در عرصه تولید فرش اظهار کرد: هدف اصلی در راه‌اندازی خوشه فرش توانمندسازی این حوزه با رفع موانع و مشکلات در بخش تولید و صادرات فرش است.

وی به رقابت کشورهای مختلف با ایران در تولید و عرضه فرش دستباف اشاره کرد و گفت: نباید توان تولید داخلی و رقابت در بازارهای جهانی را به این سادگی از دست بدهیم بلکه بهتر است خوشه‌های صنعتی و تولیدی در این عرصه بیش از گذشته تقویت شود.

عامل توسعه خوشه صنعتی فرش استان بازاریابی را نقطه اصلی در توسعه خوشه‌های صنعتی فرش بیان کرد و افزود: آنچه که در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد نیاز مشتریان و بازار است که باید در طراحی‌ها و تولید فرش بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد.

رسولی اهمیت فرش را در کنار جایگاه اقتصادی آن از جنبه‌های فرهنگی و هنری دارای ارزش بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه باید توان تولید فرش به شکل ماهرانه و هنری در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و این روحیه تقویت شود.

فعالان فرش دستباف به کمتر از 85 نفر رسیده است

مسؤول اتحادیه صادرکنندگان فرش اردبیل نیز با بیان اینکه از سال 51 اتحادیه فرش‌ فروشان فعالیت کرده و در قالب مجموعه‌ای 200 نفری تا سال 85 فعالیت داشته است، اظهار کرد: این اتحادیه شامل تهیه‌کنندگان مواد اولیه فرش، فرش ماشینی و تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش است که این تعداد در حال حاضر به کمتر از 85 نفر رسیده است.

منصور ذکوی به افول تولید فرش به‌ویژه تعطیلی فروش فرش در سراهای مختلف بازار تاریخی اردبیل اشاره کرد و گفت: ما امروز هیچ نشانی از فروش فرش دستباف در سراهای بازار تاریخی اردبیل نمی‌بینیم.

وی به اوضاع نامناسب تولید و صادرات فرش اشاره کرد و افزود: معلوم نیست که چه عاقبت تلخ و ناگواری در انتظار فرش دستباف اردبیل است.

در این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان فرش مشکلات و دغدغه‌های خود را در ارتباط با تولید، فروش و صادرات فرش نظیر پیدا شدن رقبای جدی در بازار، صادرات فرش اردبیل به نام سایر مناطق و گاه به نام دلالان و تجار غیرواقعی، عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های فروش، بی‌توجهی به طراحی‌ها و تولیدات متنوع و غفلت از توجه به سه رکن فرش تولید شده اعم از بافنده عاشق، طراح و تأمین مواد اولیه را اعلام کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار